Hemma igen:) SKRIVET DEN 21/11 16.15

SKRIVET DEN 21/11 16.15

Hej hej!
Idag är det två hela veckor sedan lillskrutten våran kom till världen. Ganska exakt två veckor sedan nu i tid som vi kom hem från förlossningen.
Känns som att tiden bara springer iväg, känns som att det snart är dax för lillen att flytta ut. Snart kan han krypa och han kan gå och prata. Det är så hemskt.
Vill bara att tiden ska gå lite långsammare. För det är ju så underbart.

Men man får ta vara på tiden så gott man kan.
Nu har vi precis kommit hem, efter en lång bilresa från skåne. Vi har haft en underbar vecka nere hos min mamma. Lilla Lucas fick träffa mormor och sina tre mostrar:) Det tyckte han om. Och det gjorde även syskonen med.
En lugn vecka, träffat lite folk och bara njutit av tiden. Nu längtar jag tills jul då en syster kommer upp och hälsar på :)
Bilresan gick underbart bra, lillen låg och sov mest hela tiden med mamma:) Han åt då och då och sedan sov han. Han är verkligen den lugnaste jag någonsin sett, men man ska väl inte ta ut lycka i förskott det kommer nog snart :P haha
Nu ligger han med pappa i soffan och tittar på tv, jag sitter här och försöker komma på något bra att skriva men vet bara inte ritigt vad jag ska skriva om.
Vill ju berätta så mycket om Lucas men vet inte vart man ska börja. Tror därimot att han kanske är allergisk mot katter:/ Tyvärr. Mamma har ju två katter och när vi nu var nere hos henne så kletade hans ögon igen helt och hållet. Vi var till Bvc och kollade upp det men dem sa att han förmodligen hade en deffekt tårkanal. Men dem visste inte riktigt. Får hoppas på det, det skulle tydligen vara normalt att det blir så. Vill ju inte att lillen ska vara allergisk mot något. :(
Men vi skullle badda det med kokande vatten morgon och kväll och även massera vid tårkanalen ett par gånger om dagen då skulle den nog komma igång och kladdet skulle släppa.

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sanna

Inte kokande vatten väl? Då kommer han ju att bränna sej! Hoppas du menar kokat vatten!



Han är en riktig sötnos!

Postat av: Angelica

Haha.. Ja jag menade verkligen kokat vatten :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback