Värdelös!

Värdelös!

Hej hej! Jag har verkligen varit värdelös med skrivandet nu den senaste veckan. och jag ska väl inte skylla på lilla lucas att jag inte har någon tid nu, för det finns faktiskt hur mycket tid som hellst. När lillen ligger och sover eller när han ligger på sin fårfäll och filosoferar:) Men han är bara för undrbar att man hälldre sitter och tittar på honom dem timmarna istälet för att sitta vid datorn.

Det har nu gått 14 dagar sedan han bestämde sig för att komma till världen. Och dagarna har gått på tok för fort. Men det är nog dem 14 bästa dagarna i mitt liv. Och jag skulle nog tro att det är så för pappa Peter med :)

Dem två första dagarna sov han mest bara hela tiden. Åt knappt något och bara sov. trodde i början att han inte kunde suga men när han väl var hungrig så åt han också. Kunde gå12 timmar innanhan åt. Var tillbaka på efterkoll på måndagen och tog hörseltest och dem fem vanligaste sjukdomarna. Han hade kanon hörsel och vi har inte hört något fråndem om sjudomarna,men det skulle ta tre veckor.Och hade man då inte hörtnågot så skulle det vara lugnt:)så man får hoppas på att dem inte hör av sig. Men där på kollen fick vi han till att äta och då åt han vid två tiden, sedan ville han äta vid fem igen och sedan vid åtta. Så på måndagen då kom han igång med sitt ätande. Och nu äter han var annan var tredje timme på dagen. Onsdagen var vi på vår andra koll, då det var vägning och dem skulle även kolla han leder och pungkulor och ögonvitor. Han hade då gått ner200 gram men det sa dem var helt normalt.

Och allting såg perfekt ut och min lilla pojke är helt frisk:)

Ja och dagarna dem ser väl lite anorlunda ut nu, man hinner inte med sig lika mycket som innan. Dagarna går fort och man hinner knappt damsuga hemma.Man har så många timmar över närskrutten ligger och sover men ändå så hinner man inte.Det är ganska sjukt. Men han är på tok för underbar att man bara inte hinner med annat mer än att mata och titta på honom.

Massa folk som kommer och hälsar på, brödrarna med familj och många kompisar. Det är kul att visa upp det lilla

underverket:)

Helgen blev bara lugn med myys hemma, titta på idol och myser. Men det är inte alltid mys, lite jobbigt har det också varit. Två nätter som han bestämde sig för att inte sova alls för mycket. Och ammningen är också lite jobbig då brösten inte riktigt tycker om det. Har fått lite småsår på bröstvårtorna att det gör tok ont nä ja ammar, men det är ju normalt och det ska gå över. På söndagen bestämde vi oss för att vi ville åka och hälsa på min mamma och syskonen i skåne. Men vi velade fram och tillbaka för vi visste inte vad som var bra för Lucas. Alla pratar om att man inte ska åka iväg eller att man inte ska träffa massa folk. Men jag kände inte för att sitta hemma och eftersom min mamma inte kan åka någonstans så ville jag åka till henne för att lucas ska få träffa mormor när han är lite och för att mormor ska få träffa han när han är liten :)

Så vi ringde till bbh och frågade dem vad dem tyckte. Och dem sa bara att dem inte tyckte att det var några problem men att vi inte skulle träffa folk som är sjuka! så vi bestämde oss för att åka :)

Vid elva på kvällen så packade vi bilen och började våran resa. Lucas fick sitta i barnstolen två timmar sedan ville han ha mat. Då stannade vi och han fick komma upp och ligga hos mig. Sedan fick han ligga och sova i babyliften:P

Kanske inte det bästa för säkerheten men så fick det bli. Resan tog lite längre tid denna gången eftersom det blev två stopp extra och mata lillen.Men resten av tiden då sov han bara :) så det var ganska skönt!

Väl nere så blev alla super glada. Ingen visste ju om att vi skulle komma så det blev en överraskning.

Idag är det då fredag och vi har varit här sen i söndags. Träffat lite folk men mest tagit det lugnt. Handlade lite kläder igår till honom två jätte söta bodysar och en dress. Oh han blev super söt i dem:)

Nu ligger han i famnen på moster cecilia och skriker en massa. Han är lite hungrig så jag får äl ta över nu. Och ammningen går mycket bättre nu. Gör inte alls lika ont längre, såren har börjat läka och dem börjar vänja sig att det ska vara en lite sugmanick där och suga ;) så det känna mycket bättre nu.

Blir även idol med syster Linda ikväl, sista kvällen sedan bär det hem över.

Nää nu måste han få mat för nu är han galen.

Skriver snart igen det lovar jag. Hej hej :)

 

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Frida

Men hallå!

Äntligen !

Som jag har funderat !!!!

Ni må väl säga till innan ni åker bort så länge.:)

Vart ju riktigt orolig...pust!

Ni fanns varken på msn. facebook eller hemma!?



Hoppas ni har det superduperbra!

/Frida

Postat av: Angen & Algot

ja jag tror faktiskt jag ska fixa lite =)

har haft sovrummet som mitt projekt nu..så nu är de bara å ge sig påde andra nu när de är klart =)

visst är de underbart med en liten?

tänk att en liten människa kan komma å skapa så mycke kärlek!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback