Jobbigtjobbigt!

Jaha, Nu leder denna veckan också mot sitt slut.
Betyder närmare helg vilket betyder att älskling är hemma med mig i två dagar men sen så jobbar han igen. Och dagarna, eller veckorna går så sjukligt jävla fort. Det kan fan inte vara 24 timmar på ett dygn längre känns det som. Det är helt galet.
På lördag åker farmor(svärmor) hem till sitt igen, och då blir det ensamt här hemma idag igen. Tråkigt, men har ju min lilla son som förgyller mina dagar så otroligt mycket och det är underbart. Men det är så mycket annat som tynger mig med :(

Jag trodde aldrig att jag skulle känna så här så som jag gör just idag. Jag känner att jag verkligen skulle vilja flytta ner till mamma och familjen igen. Och inte just för att bo i osby men ändå för att få vara nära min mamma och systrar.
Nog för att jag saknar dem alla jätte mycket, men inte så att jag känner att jag vill flytta ner. Men det gör mig så ont att Lucas inte får den kontakten med dem som jag vill att han ska ha. Det gör mig så ont att han inte kommer lära känna dem så bra att han blir överlycklig när man säger mormor eller moster. Jag vill att han ska träffa dem, jag vill kunna komma hem till dem. Ta en promenad me lucas på dagarna och gå hem till systrar och mormor och hälsa på. Varför i hela friden flyttade alla ner dit en gång i tiden. Vad finns det där nere som är så jädra viktigt.
Jag förstår att mamma vill bo där för att hon har fast jobb och kille. Och att storasyster som också ska ha barn i juni vill bo där för att hon har en kille(pappan till barnet) som har en kanon jobb och fast. Men ändå jag vill bara ha er här och nu. Dagen då syster flyttade ner dit och dagen då jag, mamma och lillasyster flyttade ner dit. Den dagen visste jag inte då att jag skulle ångra som jag gör nu. Jag visste inte då att jag skulle kunna döda flr att ångra den dagen och göra så att vi stannade kvar här uppe. Och veta att alla är på ett och samma ställe. Där vi alla kan växa upp, skaffa barn och bara vara. Min syster ska ha barn, hon ska föda en kusin åt lucas. Som lucas kanske kommer träffa en gång om år. Max två. Hur kul är det för honom. Hur kul är det för mig att bli moster åt ett barn som jag aldrig träffar.  Jag vill bo i närheten av er jag vill känna att jag kan komma hem till mamma och krama på henne, kunna lämna lucas där och gå iväg göra något för mig själv och veta att han är i bra händer.
Kunna komma hem till min egna mamma och krama på henne, grina en skvätt och berätta vad som tynger mig. Eller bara få vara hennes egna lilla flicka och ligga i hennes famn och vara liten för en stund.

Åååå jag blir galen. Jag visste inte att det skulle bli så här jobbigt, jag har aldrig tänt på detta innan vi fick barn. Jag har aldrig tänkt på att saknaden kan bli så stor, av något som jag inte egentligen saknade så otroligt mycket innan. För innan kunde jag pka och hälsa på två ggr om år. Men jag vet ju vilka dem är, jag vet att dem är mina systrar och att jag har min mamma där nere. Men lucas vet inte det. Han vet inte att han har mormor där och det dröjer många år innan han kommer att förstå vem hon är. Och varje dem där typ en max två gånger om år som han träffar henne så kommer han vara blyg. Och det gör mig ont. Det gör så jääävla ont. Det var inte så här jag hade tänkt mig.
Jag vill ha min mamma och mina systrar tillbaka kan ni bara förstå det. Allting skulle bli så himmla mycket lättare då.. Varför kan ni inte bara förstå. Och jag vet att det inte är lätt att lämna allt bakom er. Men snälla tänk på det iaf. Ni kan väl ha en liten tanke om att ni kommer flytta upp igen. Om ett år eller så? Snälla!!

Min älskade mamma :)
Och min helt underbara lillasyster
Min älskade syster, hennes karl och lilla lucas :)
Har ju också en syster till :) Linda och hon är världsbäst:)

Jag vill bara ha min familj på ett och samma ställe. Ge mig den önskan. Gör så att den blir inslagen snälla!

Men här uppe har jag självklart två helt underbara brödrar också:) Broder robert och Daniel:)

Och du robert är helt och hållet det bästa, längtar tills den dagen då lucas förstår vem du är, tills den dagen då du kan lära han allt du kan. Men ja vill säga inte mycket ;) Men det lilla iaf.
Jag längtar så sjukt mycket tills dem dagarna då ni kan busa med varandra och när han alltid säger. Morbror robert åka skoter, jag vill vara med morbror:) Thihi det längtar jag till.
Du är bäst och jag är så sjukt glad att jag har dig vid min sida och att du är min bror. Älskar dej
Vi har alltid roligt tillsammans. Tycker jag iaf :D



Du är helt jävla underbar. Jag har många bra stunder tillsammans med dej och kommer aldrig glömma alla dem gångerna du ställer och har ställt upp för mig. Jag älskar dig!

Jaoo nogpratat om familjen då.

Idag jobbar älsklingen till 22. en dryg dag detta, tur jag har svärmor på besök så hon håller mig sällskap.
Lilleskrutt ligger och sover nu och allt ät som vanligt här hemma. Förutom att jag är förbannat jävla less på kylan. Är så less att man inte kan gå utanför dörren och ta sig en promenad om dagarna för att det är så jävla kallt. Men det blir väl mildare snart hoppas jag på :)

Lilleman har ju sovit sjukt bra i nästan två månader. Men nu dem två senaste nätterna har han vaknat till två tre gånger på natten och grymtat och gnällt lite. Men inte varit hungrig utan bara vakna till och varit lite små ledsen. Och jag vet inte om han kanske drömmer något, eller vad det är. Men även på dagarna sover han lite oroligt. Han har nu börjat sova små stunder men många om dagen. Istället som han gjort innan så sov han två långa iställe. Men det går väl fram och tillbaka det där. Och jag hoppas att det blir bättre. Men jag ska inte klaga, för vi har ett så otroligt snällt barn ändå så lite bekymmer skadar inte. Det kan inte alltid vara lätt som en plätt:P
Men annars så flyter allting på här hemma. han växer så det knakar. Vet inte riktigt vad han väger nu och hur lång han är. Men på tal om det så skulle han ju vägas imorgon. Eller jag TRODDE han skulle vägas imorgon. Men tydligen inte.
jag fick hem ett brev på lådan i dag där det stod en tid om att han skulle ta sprutan och vägas. Och då tänkte jag eftersom dem har krånglat lite på det där innan så var det första jag tänkte att vad fan håller dem på med nu. Varför skickar dem ut en ny tid när jag redan har en den 26 kl halv tolv.
Men då kollade jag på kylskåpet och på den lappen stod den den 24 kl halv tols:S Åååå tänkte jag, fan har jag missat tiden nu.. Jag blir galen!!
Men inget att göra åt så det var därför dem hade skickat ut den ny tid den 5/3 istället. Så denna gången ska jag inte missa den. Måste skaffa mig en kalender som hänger på kylskåpet med så att jag kan kolla i den varje dag vad som händer och sker!

Gjort idag då!!
Idag har jag gjort en massa. Klev upp vid åtta tiden i morse, åt lite frukost och myste med pruppen i soffan tills klockan tio då jag slängde in dem tre första maskinerna:) Medans dem höll på att tvättas så städade jag badrummet snyggt och fint, plockade i diskmaskinen satte igång den. Städade köket, hämatade tvätten hängde den satte på tre nya maskiner plus att jag tog det andra tvättrummet och satte på två där med. Gick upp plockade undan allt skräp som finns i lägenheten. Rensade upp alla soperna. Typ kartonger konservburkar och gick ut med dem i soperna städa lucas barnrumm hämtade tvätten hängde den så att den blev torr sedan hämtade upp den så nu står den här över hela lägenheten och varit mamma:D
Så nu står det väl på listan att jag ska ta min röv och vika undan all tvätt. Så att det blir gjort. Sedan ska jag laga lite mat så att jag och svärmor får lite mat i magen och sen så ska jag bara mysa i soffan och titta på glee som jag då laddade hem idag dem 14 första programmen:D Whiiooo

Nä men nu ska jag sluta snacka en massa strunt som ni slipper läsa. Dem som nu läser om det ens är någon. Kanske sitter här och skriver till några som inte ens bryr sig. Vem vet? Inte jag iaf och bryr mig gör jag inte heller... Eller jo det gör jag verkligen, hoppas faktiskt att det 'r någon som läser och bryr sig iaf..
Tjolahopp:)

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: sandra

Åhh förstår att det är jobbigt =( tur att du har Robert ;) Kan tänka mig att han är en kanon morbror =) hihi. Vi får ta och hitta på ngt nån dag nu när din svärmor åker hem tycker jag :D Puss och kram

Postat av: Natalie

Jag har faktiskt suttit och läst allt som du har skrivit stumpan :) Vi få ta och hitta på något framöver!

Postat av: Jenny

men hua! Jag förstår dig.. Jag tycker det är nog jobbigt att ha ca 5 mil till min familj o mina vänner! Så det lär ju kännas förjävligt o ha SÅ långt som du har, inte precis så att du far ner över en dag bara.

Postat av: Anna

Jag känner med dig även om det känns lite som "vårt" fel att din syster valde att flytta ned. Min bror kunde lika gärna valt att flytta till Sundsvall. Det finns många tänk om, men jag är väldigt glad att jag har fått träffa er o lära känna er. Jag försöker läsa din blogg varje dag :-D



Kram på er

Postat av: Cillen

Lillgumman!!! Jag har aldrig heller tankt pa det dar med familjen o lillkusiner till varat lilla barn innan jag sjalv blev gravid o det kanns tungt. Jag vill ocksa kunna ha ett nara familjeband med alla mina syskon sa det blir lite fel nar vi ar sa himla utspridda. Vi kanske alla ska komma overrens om att flytta halvvags? Men vem fan vil bo i Sodertalje, inte jag iallafall!!! Alskar dig, gumman


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback