Bantning!!

Halojj halojj:)
Var ett tag sen jag skrev nu. kände att jag ville skriva ett litet inlägg iaf:)

Lilleman har ju nu fyllt ett år. Han är till och med 1 år och 9 dagar. Tiden bara springer iväg för oss. Och han börjar bli så underbart stor..
Hans dag firade vi här hemma med massa folk och en massa paket.
Tänkte jag skulle lägga upp lite bilder sedan, men orkar inte det nu. Han är just nu på dagis. Och det går fortfarande otroligt bra på dagis. Inga problem att lämna honom, han blir alltid lika glad när man lämnar han. Men han blir otroligt glad när man kommer och hämtar han med.
Vi brukar bara ställa oss och kolla på han när han leker och sen när han får syn på oss får han en himla fart på benen :P Haha så söt. Idag har han tid från 0700 till 1600 men eftersom jag är hemma idag så hämtar jag nog han vid två skulle jag tro :) Så han får vara med mamma:)

Igår var jag även hemma från skolan, anledningen för att jag måste göra klart arbeten som jag är lite efter med och den tiden hittar jag inte efter skolan då lucas är hemma, så mycket annat som ska göras då. Så kände att jag behövde en dag hemma.
Idag, ska jag också plugga men inte därför jag är hemma. Är bara så jävla trött, spelar ingen roll hur mycket jag sover så är jag trött ändå. 
Och jag vet att det finns en anledning. Och den anledningen är att jag faktiskt har börjat banta. Ja nu säger jag banta för det är verkligen det som behövs.
Och alla gör ju på olika sätt, och jag har valt att göra så här för att en tjej i min ålder och en tjej som inte rör sig så mycket ska inte äta så mycket mat som jag gör. Jag äter helt seriöst som en full vuxen karl. Och därför håller jag nu på att krympa magsäcken och äter väldigt lite med mat. Men det ska jag ju inte göra hela tiden. Bara den första tiden. Sedan motionerar jag ju självklart nu med. En lång promenad om dagen blir det. Sedan går jag till och hem från bussen varje dag. Och det är en promenad på 40 min om dan det med. Och sen så har jag slutat med allt som heter chips, dipp godis och dricka för en stund. Klart att jag kan äta det men det ska vara någon gång i bland typ två ggr i månaden och inte mera. Sedan all fet mat, hade jag slutat med. Men sen så kom ju lördagen och då beställde vi en pizza. Och igår åt jag en hamburgare för att vi skulle iväg och hade inte tid att laga mat så då fick det bli det. Men sen var det verkligen sista gången, jag behöver inte den maten. Den är verkligen äcklig..Men bara av att motionera och absolut inte äta onödigt mycket skit så har jag faktiskt hittils på två veckor och några dagar gått ner 4 kilo. Men jag är snart igång med mera träning och då går det fortare har bara inte hittat den tiden än. Jag hade bestämt mig för 5 kilo till jul. Måste ju sätta upp små mål men detta verkar ju gå bra så man kanske ska höjja målet;)
Men mitt allra största mål är faktiskt 15 kilo tills studenten ;) Haha
Jag ska lyckas och så är det med den saken :)

Annars så lever jag, och jag älskar mitt liv jag älskar min son och jag älskar min sambo..
Nu ska jag plugga lite innan jag kanske ska ta tag i lite städning :) Hejsvejjs

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback