Inskolning:=)

Hej hej :)
Idag har vi varit på inskolning på lucas dagis.
Det gick super bra. Var där mellan 9.30-1100 och allt gick bra. Fick kolla runt lite på lokalen där lucas kommer gå och även träffa dagisfröknarna och dem andra barnen. Lucas blev kallad bäbis av alla andra barnen. Han är ju trots allt minst av alla.. Men han är ju inte en liten bäbis för mig längre. Sen den dagen han kunde gå så blev han inte längre en bäbis:P Och nu när han ska börja på dagis så är han verkligen inte en bäbis. Han böejar bli så sjukt stor. Vill tänka att han är mammas lilla bäbis men snart är han ett år och en stor pojke.
Han tyckte om att leka med dem andra, och dem andra tyckte om lucas med. Han stannade inte ens med oss. Vi satt i ett rum med en dagisfröken och några barn medans lucas drog iväg till ett annat rum med andra barn:P Så han sket i oss och lekte vidare, mamma och pappa var inte viktigt :)

Men det är skönt att se att han inte behöver oss på det sättet. För jag vill ju trots allt kunna lämna honom utan skrik och gnäll och att han är en duktig pojke medans han är där och bara leker och struntar i oss..
Imorgon ska vi dit igen och då ska han också äta mat där.
Så då blir det mellan 9.30 och 1130. Och på fredag blir det samma tid med. Men sen sa dem att så bra som det gick idag så trodde dem att det räckte med dem här tre dagarna. Men att på måndag ska jag lämna han kl 8 och sen ska jag hämta han efter att dem har ätit och sovit. Sen på tisdag så tyckte dem att han skulle börja.
Dem sa att dem brukar oftast köra en veckas inskolning. Men eftersom det gått så bra idag så trodde dem inte att det behövdes. Och i o med att vi bor så pass nära och att jag har lov nästa vecka så sa dem att skulle det bli något så är det bara att jag kommer dit. Och är det så att jag ska jobba något så kommer hy systrarna på tisdag så då är det inte mer än att dem går dit och hämtar honom :)
Så är det. Så första dagen på lucas dagis gick kanon bra. Och super härliga dagisfröknar, och jag kände att det verkligen kommer bli bra. Dem var så mån om barnen. Satt och myste med dem lekte med dem och gjorde allt. Så det kommer bli bra.
Det enda jag inte gillade det var lokalen. Det såg lixom så gammat ut och såg så sunket ut, och det är ju inte konstigt när ingenting har gjort sen det byggdes för 40 år sedan. Men det possitiva då det var ju faktiskt att till våren så ska allting renoveras. Dem har nu börjat på dem andra avdelningarna, men lucas avdelning ska startas till våren och då ska allt bytas ut. Dem ska få nya golv, nya väggar nytt tag och nya saker. Så det kändes skönt :)

Nu har lilleman vaknat och jag ska leka lite med honom medans pappa bygger kök :) Hej hej

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback