Livet lever vidare!

Ja, här är jag och jag lever trots omständigheterna:)

Har varit svängut fram och tillbaka med allting nu mellan mej och peter. Höll mig hem ifrån ett par dagar när jag skrev sist hur jag skulle göra och så.
Det fick mig att inse vart jag egentligen hör hemma :) Trots allting som hänt så ska jag försöka, jag ska försöka att inte nöta det hela dagarna jag ska försöka prata om det i en lugn ton och inte skrika, slå och bli förbannad. Jag ska försöka, men det lär nog dröjja men jag ska försöka lite på han igen..
Allt har sin tid, men vi eller rättare sagt jag har lagt upp förslaget om att gå i parterapi. Kanske låter sjuk, för jag menar parterapi och jag är 19 år gammal. Men mitt liv är inte utspeglat för en 19-åring. Jag är faktiskt en 19-årig mamma som har valt att skaffa barn tillsammans med min pojkvän och så är det. Man kan bara inte skita i allting på en gång man måste jobba lite med. Och klart hade jag inte försökt att jobba om jag verkligen insett att mina känslor för peter är så gott som borta men det är dem verkligen inte. Jag älskar verkligen peter och jag är verkligen kär i han. Och det förstår jag om ni inte tror, eller tänker hur fan kan du vara kär i någon som har gjort som han gjort. Men det är lätt! är man så kär och älskar så mycket som jag gör så är de lätt att verkligen vilja försöka ordna upp allting.
Och för att allt ska ordna sig så behöver vi prata tillsammans med någon, vi behöver någon som sitter på sidan om och kontrollerar våra humör, som sitter och berättar när vi gör rätt och fel. Och någon fler som kan säga till peter att det han gjort inte är rätt. Det kan vara bra för han att höra det från något annat håll med. det finns faktiskt mer saker som gjort att det är som det är. Jag har verkligen inte varit den snällaste flickvän precis. Jag är en sur, trottsig och lite av en bitchig flickvän. Jag bossar, jag styr jag skäller och kräver. Allt peter gör är alltid fel, allt han säger får han äta upp. Städar han så städar han på fel sätt, diskar han så diskar han på fel sätt, tvättar han så har han tvättat på helt fel sätt. Allt han gör är fel enligt mig. Men jag vet att allt han gör är verkligen inte fel. Han är så underbart duktig så det är inte sant. Nog för att han är lite lat med att städa men när han väl gör det så gör han det riktigt.Vi har ett barn tillsammans, vi har ett liv tillsammans. Jag har trots allt mått som bäst tillsammans med peter och vi har gjort så sjukt mycket saker tillsammans gått igenom så sjukt mycket tillsammans. Så det finns inte en tanke på att skita i det innan vi har försökt. Så jag måste lära mig att sluta vara den bitchen jag är och inse att han gör saker och ting bra. Han mår dåligt för att han inte kan få in mer pengar till oss tre. Men mer pengar är inte så himmla lätt att dra in mer pengar när han har ett sju till fyra jobb måndag till fredag. tatuerar när han har tid och pengarna räcker ändå inte till. Och jag är mer den som bara leker upp pengarna, fast han pikar en dag på att vi måste ta och sluta handla så mycket som vi gör så kommer jag på efter fem minuter att ''åhh det skulle vi verkligen haft till badrummet, eller in till köket'' Jag skiter i att det inte finns mer pengar utan det måste sparas lite. Men så snäll som han är så handlar han och ser glad ut allt för att göra mig glad och nöjd för annars vet han att jag skäller och blir sur. ( Fyy fan hur jag är som människa, mår illa när jag verkligen tänker på hur jag är när jag skriver här)Jag får kläder, jag får saker, jag får smink hårspray klippningar. Alllt får jag av min älskade pojkvän.. Han betalrar verkligen allt till mig. han försörjer både mig och lucas. Och jag bara kräver. Men det ska ta ett slut på det jag ska ändra mig för att jag är inte snäll och jag kan tänka mig att han har gjort som han har gjort. Jag är inte en bra flickvän och för att han skulle orka med mej så kanske han behövde andra att prata med inte vet jag. Men jag vill inte att någon, någonsin ska tycka illa om peter för det han har gjort, han är inte en sämre människa för det. Tro mig han är inte det!
Men sen så är det självklart inte rätt att göra det han gjort heller. Men ändå:)
Så ligger det till iaf. Vi ska försöka bygga upp vårat förhållande igen, vi ska få tillbaka det vi en gång i tiden hade och det vet jag att vi kommer få det finns där någonstans. Vi måste bara ha lite tålamod och ge det lite tid:)
Just nu bor även peters mamma här hemma hos oss till den 1 nov då hon får sin lägenhet.. Så nu går det inte att göra så mycket, vi måste ha en tid för oss själva..
Jaja, nog tjatat om det! Nu lite postiva saker istället.
Skolan går bra, känner att jag börjar komma in nu, jobbet går bra. FÅr jobba ganska mycket nu och det är skönt att även jag kan bidra med lite pengar hit hem och inte hela tiden leva på peter. Nu i helgen har det varit en ren mardröm. Jobbade 10 timmar på lördagen och 13.5 timmar på sönagen. Härliga pengar och funkar någon gång ibland men inte flera dagar i veckan:P Men jag trivs verkligen med jobbet jag har och skulle verkligen inte byta ut det mot någonting i hela världen just nu.. Men självklart sen så skulle jag det, när jag får bli det jag vill :P Men det är inte än på ett par år det:) Och tills dess lär jag nog extra knäcka lite där jag är nu:) Glad att jag vrkligen har ett jobb iaf inte många som har det.
Lilleman börjar närma sig året nu, hua ligen vad tiden går fort. Han är så stor nu:)
13 september tog han ju sina första steg, och han utvecklas hela tiden. Nu går han han rumt mest hela tiden och kryper nästan ingenting.. Är ju inte alls kul att krypa längre. Men när han nser att det fatksitk går fortare att krypa då gör han det :)

Igår rammlade han och slog läppen i golvet, bet sig i läppen samtidigt så då har han världens tjockläpp ser jätte hemskt ut. Blödde som en tok grinade i 30 sekunder sen vare full fart igen medasn blodet rann på magen:P Haha så söt är han. Men tänderna sitter kvar iaf.
Sov tiderna är alltid detsamma nästan. Kan variera läggning mella 1900 till 2000 men inte senare än så. Sedan sover han vanligtvis till 0700-08010 men nu på slutet har han faktiskt vaktnat halv sju ungf. Men men ska inte klaga för fem öre. Så länge han alltid vaknar med ett leende på läpparna så är jag nöjd:)

Promenad avklarad för ikväll med, ska lägga upp lite bilder men ska först gå och äta en kanelbulle med älskling, lill<3 och svärfar. Är ju trots allt kanelbullens dag idag :)
Kram på er alla! :)

Permalink Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Maja

Det 'r bra Angie! Tänk positivt och klanka inte NER så mycket på dig själv! Han skulle inte älska dig så mycket som han gör om du vore så hemsk som du målat upp dig själv;) Sen kan jag säga att parterapi är KANON! Ring kommun och be om hjälp. 200:- för 1½-1 timmar! Många av mina vänner går där och även en släkting till mig som lever i världens lyckligaste förhållande pga damen på kommun:)

Jag ska själv söka dit för att försöka lappa ihop mellan mig och E. Att ha en 3e part som är helt opartisk kan vara ett bra val:) Sen vet ju alla att killar är lite tröga så de kan behövas en till som tjatar på dom vad som är rätt och fel ;) Lycka till nu! OCH TA CHANSEN!

Postat av: Maja

Det 'r bra Angie! Tänk positivt och klanka inte NER så mycket på dig själv! Han skulle inte älska dig så mycket som han gör om du vore så hemsk som du målat upp dig själv;) Sen kan jag säga att parterapi är KANON! Ring kommun och be om hjälp. 200:- för 1½-1 timmar! Många av mina vänner går där och även en släkting till mig som lever i världens lyckligaste förhållande pga damen på kommun:)

Jag ska själv söka dit för att försöka lappa ihop mellan mig och E. Att ha en 3e part som är helt opartisk kan vara ett bra val:) Sen vet ju alla att killar är lite tröga så de kan behövas en till som tjatar på dom vad som är rätt och fel ;) Lycka till nu! OCH TA CHANSEN!

Postat av: pia och ludde

Va härligt att läsa att du börjar få ordning på alla tankar. Det är klart ni kommer ta er igenom detta, och jag tycker det är otroligt moget att ta steget och gå iväg till någon och prata. Det är något alla borde göra även om dom har problem eller inte. Förr eller senare kan man behöva det man fått med sej därifrån. Ses imorgon vännen. Massa kramar till er alla

Postat av: Nelly :)

Nu när du går i skolan igen så får du väl även studiebidrag? Låt det gå till smink, hår och kläder så att du har en egen budget för det.

På så sätt slipper du tänka att Peter står för allt sånt :)

Postat av: Anonym

Nelly:vem du nu är. Så är det inte bara så lätt att ta mitt studiebidrag till mig själv. Dem pengarna måste först och främst gå till familjen och sen i andra hands får man tänka på sig själv.. Så så lätt är det inte bara :)

Postat av: Tant Cissi

Känns skönt att höra att ni ska försöka ordna upp allt gumman, för er och Lucas skull! Älskar dig och Lucas så mycket och vill att ni ska få världens bästa liv! Du vet att jag finns här för er 24/7. Massa pussar och kramar, saknar er!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback