Tisdag:)

Hej hopp:)
Idag är det tisdag och känns som att vi har en massa att göra. Ska göra lite besök bara.
Älskling ska på sjukhuset tjugo över tolv och köras in i en sån där magnetröntken för att kolla axeln som han skadade för typ snart två år sedan. Men sjukhus är fan helt gaalna så det har tagit nästan två år för han att få komma och göra detta nu!

Efter det så ska vi på försäkringsakassan klockan tre. Ställa en massa frågor, lämna in papper om att man ska bli mamma och kolla hur det funkar med pappaledighet och pengar och allt möjligt.
Sedan den stora frågan, ska man vaccinera sig??
Jag har gått nu i två veckor efter att jag fick pappret om vaccinationen. Och jag kan inte bestämma mig om jag ska göra det eller inte.
Känns ibland som att varför ska man göra det, stackars lillen som ligger i mig och inte alls vet vad som försigår får vassa konstiga kemilkalier i sig och kanske blir helt vimmsig.
Dem har ju inte ens provat vaccinet på en gravid kvinna, och dem vet inte heller om bäbisen efter vaccinet när den föds får några biverkningar utav det.
Eller om jag får några biverkningr om sex månader för att det finns ingen som gått med det i kroppen så länge!!
TÄnk om min lilla skorpa där inne blir helt kanasig och inte vet jag vad som helst kan ju hända:S
Dem vet ju ingenting egentligen men en då rekomenderar dem alla gravida kvinnor att ta det.
Jag har snart fyra veckor kvar på min graviditet och om jag tar det idag så kanske bäben blir alldeles knasig när den kommer ut. KAN få en sjukdom, det vet dem inte eftersom em inte provat det på en gravid kvinna som har fyra veckor kvar. Och varför skulle det vara bra för ett barn i magen när dem inte rekomenderar vaccinet¨på ett banr under 6 månader och dem vaccinerar inte ett barn under 3 år. Så varför skulle det v ara bra för bäben i magen?? Guuud så svårt har ingen aning om vad som är rätt eller fel.
Men jag ska iaf åka dit och prata med dem och se vad dem säger :) Kanske blir lite klokare då.

Som dem som har läst mitt senaste inlägg så funkade inte riktigt min kortläsare. men med lite fix oxh don frpn pojken så fixade han det så klart :D Så nu ska jag lägga in lite bilder på det ''kommande'' barnrummet och där lillen ska sova när den kommer. Men det fattas fortfarande lite saker på sängen. ska ju ha en sängmobil :D Det måste man ju och sedan ska det ju dit nytt täcköverdrag och till kudden :)

Men men, lillen mår bra och jag växer och blir stor. Sparkas och slåss lite väl mycket och lite väl konstiga värkar har jag med. men som sagt. Det är bara att vänta och se vad som händer :)
 

Här har vi då det kommande barnrummet:D Ser inte så mycket ut till barnrum men snart så:D
Har ju iaf en barnvagn där inne :D Och jag satte upp gardiner igår som dock behöver strykas :D Thih

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Linda

Heej! =) Vad roligt att du skriver. Har du också en blogg? Det visste jag inte! Hur är det med dig? Och hur går det med magen? =) Inte långt kvar nu... bara det värsta kvar nu då... =// Ja, ni får ta och komma och hälsa på nån dag! Ring före bara så vi är hemma. Kram på dig stumpan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback