:)

Halloj..
Ja vad har hänt sen sist. KOmmer inte ihåg men, iaf så är det relatift bättre på förhållandes fronten.
allt börjar lösa sig och vi jobbar på det. Gör allt för att det ska bli bra och för att det verkligen är detta vi vill:)
Men men, lucas den lilla bäbisen som inte är så himla liten längre börjar bli så himla stor.
Han är så otroligt underbar och allt han gör går så snabbt.
Om jag inte vissa vet eller om jag inte nämnt det så går han ju nu helt och hållet. Han tog ju sina första steg den 13 september då han var 10 månader och 6 dagar :) Och nu har han även lärt sig springa lite, men snubblar ibland och truttar omkull men det är bara upp igen och kör på nytt.

Han har nu också åtta tänder, den åttonde fick han den eller kanske fått den tidigare men det tror jag inte för vi kollar munnen på han minst en gång om dagen. Och på morgonen den 16 oktober såg vi den. Så nu är det åtta stycken :P Och dem gör ont kan jag lova:P
Tänkte skriva några ord han kan säga med, eller det är ju inte riktigt uttalat men det han menar iaf.
mamma säger han ju flytande och även pappa.
Sen är det Vovve det blir bovve ibland kommer det ett V i början med så då blir det rätt :)
till lampa säger han hampa. till blomma säger han bomma. Tack blir ack eller ibland hack titta blir hi eller ti.
Ja det var några av dem :) Nu på dem sista dagarna har vi också lärt han nej nej och jaa. Och säger man nej då skackar han på huvudet och säger man ja då nickar han. Men det skulle vi inte lärt han för varje gång han gör något han inte får och man säger nej eller ajaj då skakar han bara på huvudet och så ler han :P Hahah så underbart. kan inte låta bli att tycka att det är gulligt eller skratta. men det får man sköta så han inte ser :)

Vi har också haft oss en liten minisemester, som vanlig då så åkte vi ner till skåne. Och det gör vi nog bara för att jag trivs att vara med min familj och det är skönt att komma bort lite. Så denna gången tog vi tåget ner och hälsade på och var där i 10 dagar. Vi hade det kanon bra, fick rå om oss själva lite då vi hade barnvakt. Och tog oss även en utgångs dag med trevligt sällskap och gott dricka :)Så vi har haft det bra.

Nu rå. Så sitter jag här hemma. Blev ingen skola idag för mig odå lucas är dyng sjuk. Det började med att i tisdags så tyckte vi att han kändes varm men han var fortfarande pigg och glad åt som han skulle och sov som han skulle. Men igår kväll då blev han verkligen stekhet kunde steka ägg på han om man vela. Så jag tog tempen på honom och då hade han 39.6 grader. Och han blev allt mer seg och hängig. Vi la han som vanligt vid sju utan pyjamas och med en filt så han inte blev för varm han somnade bra men sen vid tio så vaknade han första gången och var skållhet och bara grinade. Tog upp han kramades lite och sen la vi han igen och han somnade. Men sen vid 24 vaknade han igen samma visa. Gav han lite vatten och även välling. La han igen och han somnade. Vaknade vid 1.30 grinade och gnällde men med lite klappning på rumpan så somnade han igen fortsatte med 3.30 4.30 5.30 06.15 06.30 07.30 08.30 och sista gången där vid halv åtta så fick han sova mellan oss och vid halv nio när han vaknade vakna han och bara grina med ögonen stängda. Så jag väckte han och gav han mat och sen fick han vara uppe med mig. Till halv tio och sen la jag han igen. Och då sov han en timme och sen upp igen. Fick lite risgrynsgröt och sen sängen igen vid halv ett vaknade ett och sedan var det lessen bäbis som jag äntligen fick till att sova för en halvtimme sen. Så nu sover han och jag hoppas att han sover en stund nu. Han har ju nu fått alvedon med som jag var iväg och köpte så nu blir det nog lite bättre iaf:)

Ja, och här hemma är det full renovering på G. Köket som har stått halvklart snart två månader. Men nu så ska det bli klart. Så nu är alla överskåpen beställda, som kommer på tisdag, fläkten är bestäld som kommer imorgon och kaklet som vi ska ha är nu bestämt efter många velingar hit och dit. Köpte en låda av två olika kakel som vi skulle kolla vad som blev bra. Bestämde oss för det svarta utav dem två lämnade tillbaka det gråa. Åkte hem efter ett par timmar bestämmde vi oss för det gråa så åkte tillbaka och lämnade det svarta tog det gråa och åkte hem. efter en dag bestämde vi oss för att vi inte ville ha det åkte till k rauta och kollade men fanns inga fina. Därimot golv som vi vill ha till köket nu:)
Åkte till bauhaus idag kollade ut ett annat som vi nu köpte med oss hem.. Haha får se hur länge vi vill ha detta nu då. Så imorgon börjar rivningen av köket. :) Och påbörjning av kakla :) Spännande :)

Nu ska jag bjuda på lite bilder tänkte jag :)




Här kommer köket hur det såg ut innan :D


Lucas skulle hjälpa till och skruva :)

Under rivningen


Nya bänkskivan och nya stommar








Här hade han rammlat och slagit sig, sin första fläskläpp fick han :(
stackars liten:)

nu ska jag ta min lilla bäbis som vaknade igen :/ och jätte ledsen är han :(

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback