-5.6

Halojj:)
idag blir allt minsann en stressig dag. Eftersom lucas oftast vaknar när peters larm ringer och när han stökar runt i sovrummet så ställer jag aldrig något larm när vi ska kliva upp. Idag skulle lucas på dagis kl sju. Men varken jag eller lucas vaknade kl sex när P.s lar ringde. Och sen så vaknade jag minsann halv tio och då sov lucas fortfarande. Så det var bara upp och hoppa väcka lilleman och slänga på han en massa kläder och promenera till dagis. Kl tio var vi där iaf, och nu sitter jag här.

Tänkte bara uppdatera lite om vikten min. Vägde mej i måndags och då vägde jag 69.0 Så yttligare ett kilo på en vecka. Det är ju inte några biggestloser nedgångar men då är inte jag på gymet 8 timmar om dagen och verkligen inte lika stor som dem heller :P Haha
Men jag är nöjd med ett kilo denna vecka som varit. Och vi var iaf och handlade i söndags. Och har nu även ändrat våra matvanor lite. Och nu mera lagar vi mat efter recept för att få det så nyttigt som möjligt och så gott som möjligt.
Innan var det alltid samma mat varje vecka. Kyckling och ris, hamburgare och strips, snitzel och potatiskroketter med bea sås, korv och makaroner, korvstroganoff och ris, köttbullar och makaroner.
All mat var hela tiden stekt, och det är inte nyggigt att äta stekt mat varje dag. Inga grönsaker eller rotfrukter alls. Men nu har vi gjort ändring på det, så vi handlade hem mat för en hel månad efter recept. Och kan lova er alla att billigt vart det med. Vi storhandlar varje månad för 2000 kr och lite mer ibland. Och då får vi inte ens med oss någon god mat hem och det är alltid tråkigt att laga. Men denna månaden handlade vi för 1993 kr och nu har vi en massa gott. Allt från mat och grönsaker. Och i det priset ingår även lucas blöjor och välling:) så billigt vart det. Räknade ut att varje vecka med mat gick på mellan 240 och 280 kr:) Inte illa.
Tänkte jag skulle visa dem här tre dagarnas recept :)

Måndagens mat:
Gulaschsoppa med köttfärs
Innehöll:
Köttfärs, potatisar, röd paprika, gil lök, olja, vatten, köttbuljong, krossade tomater, kummin, salt, peppar, citron
Tisdagens mat:
Rotfruktsgratäng med timjan och citron!
Innehöll:
Potatis, morötter, palsternackor,vitlöksklyftor, purjolök,mjölk, grädde, salt, peppar, hackad timjan citron med rivet skal, riven ost.
Onsadagens mat:
Då tog vi rotfruktsgratängen som blev över, för att det blev så mycket och sedan stekte vi på fläskfile:) Det var också gott.
Idag blir torsdag blir det Rotfruktsris med kryddig korv
Innehåller:
Basmatiris, gröna ärtor, vitlöksklyftor, kålrot, morötter, olja, salt, peppar, kryddig korv. Servera med med lätt creme fraiche smaksatt med chilisås :)

Och dessa maträtter är helt klart bättre och mer varierande än vad det vi lagat innan är :P
Nu ska jag lägga upp lite bilder på min vackra prins tänkte jag :)
Lite födelsedags bilder om inget annat :)















Nu ska jag fixa mig lite. Opps, insåg precis att jag har 10 min på mig :P Skynda skynda :)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ida

Grattis till ytterligare ett kilo! Jag tror du kommer grejja detta!

Det lät som en riktigt god matsedel och visst är det kul att laga riktig mat och känna vilken skillnad det är för kroppen att få i sig jämfört med "skräpmat".

Kramar på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback