-4.6 Kämpar på:)

Tränigen är i full gång. Börjar känna mig ganska trött i kroppen efter träning fyra dagar i rad+ skola + jobb. Men jag rör på mig mycket och det är ju possitivt :)

Inte nog att jag går ner i vikt och blir mindre, så känner jag både i min hy och i humöret att jag blir bättre. Jag är inte lika sur hela tiden, och det är inte alls lika jobbigt att gå på en promenad längre. Och inte alls jobbigt att promenera till bussen. I början när jag gick så tänkte jag hela tiden att det var så långt. Och jag satt flera minuter hemma innan jag tog min röv ut genom dörren. Men nu kliver jag bara upp på morgonen, och trippar till bussen :) Det är sjukt skönt:)
Idag blir det ett pass på helex. Ett body pump pass med Emelie:) Får se om man orkar med det eller om kroppen bryter av :P Haha 
Imorgon blir det iaf en vilodag. man behöver det med :)

Jag har inte mätt mig något och hade gärna velat gjort det innan jag började. Men jag har ett par träningsbyxor som jag använder som måttband nu runt magen. Där man kan dra upp kanten, ser ut som ungf mammabyxor. Och den kanten satt för tre veckor sedan tajt runt magen. Men nu har jag en glipa där mellan och det är ett tecken på att jag blive mindre :) 
Och vågen säger det samma. Försöker att bara väga mig en gång varannan vecka. Men det blir gärna tre ggr i veckan. Men jag vet att ingenting kan hända från dag till dag. Och jag väger mig alltid på morgonen. 
Vågen startade iaf på 74.6 och nu på morgonen är den nere på 70. Pendlar mellan 70 och 70.2 Idag har jag inte gjort någon vägning men i måndags vägde jag 70 kilo och ska väga mej igen på måndag som kommer :)
Knäppte även kort på mig själv den 8 november. Och det är nu två veckor och 2 dagar sedan och bara det ser man skillnad på. Speciellt i mitt ansikte :D Börjar få kindben igen och min älskade haka är tillbaka :P Haha
Men det är ingen dans på rosor inte. Det är inte bara att säga tjoffs och sen så är man nere på sin drömvikt.
Och jag tar det väldigt lugnt. För er som inte vet och för er som vet så kan jag berätta att jag har haft mat problem. Och det vill säga Anorexia. Och jag vill verkligen inte tillbaka till det. Och jag vet hur lätt det är att hamna där. Jag får flera ggr om dagen påminna mig själv om att jag inte får sluta äta, jag måste äta regelbundet men så klart i mindre portioner. Jag vet att allt går självklart så mycket fortare om man inte äter som man ska men det är inte det jag är ute efter. Jag är ute efter en tränad och snygg kropp. Inte en mager och lös kropp...
men det är svårt, det är så lätt att hamna där när man redan varit där och när man ser resultat så så är det ennu lättare att bara lägga av med maten.
Jag har dels krymt min magsäck, och det är inte det lättaste. men ibland när jag ska äta så får jag inte i mig maten, jag mår av någon konstig anledning illa och vill inte äta. Men då säger jag åt mig själv att jag måste äta om kroppen ska orka.. Och för att det inte ska bli som förr.
Så är det :) Jag kämpar på och har mitt mål på 16 kilo, 4.6 är borta så kvar är det då 11.4. Men jag har sagt att innan jul ska jag ha gått ner 5 kilo till, och sen får jag ta resten nästa halv år :) När jag iaf har gått ner 8 kilo till, då ska jag börja med styrketräningen. Nu är det endast kondition och magträning jag kör. Och det är för att skulle jag börja bugga muskler nu så finns det på tok för mycket fett att bygga på och då kommer jag gå upp till 80 bara så där. Och det vill jag inte. Utan ner till ungf 62 sen så kan jag börja med lite styrka med :)

Blablablabla vem är ens intresserad?
haha nu ska jag sluta babbla iaf och göra lite nytta.
tjolahopp!!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ida

Hej gumman!

Jag är intresserad : ) Jag tycker du gör det jättebra och är glad att du kommit igång med allt detta.

Men angående att ditt fett skulle göra att du skulle få massor med muskler väldigt fort stämmer inte helt. Att gå ner i vikt är (egentligen) enkelt -Det handlar om att ligga på färre kalorier in än ut. Energiunderskott.

Det är jättebra att du tränar kondition, det frigör massor med endorfiner som gör ditt humör bättre, som du säger och det gör dig piggare. Din syreupptagningsförmåga blir bättre och därmed får du mera ork.

Men att styrketräna medför många fördelar också. Muskler kräver energi och om du tränar så får du större muskler och förbränner alltså mer.

Men det finns absolut inget att vara rädd för när det gäller "bygga" muskler. Jag har styrketränat sedan jag var 13 år med en del uppehåll och jag kämpar och kör stenhårt för att få stora synliga muskler. Jag har varken gått upp i vikt eller fått några jättemuskler. Men jag har en fast och formad kropp som orkar mer än om jag inte hade tränat.

Med muskler så avlastar du leder och kommer märka att det blir lättare att springa då du får mer benmuskler. Du som får bära och lyfta en del när du har barn kommer säkert märka skillnad när du fått goda ryggmuskler också.

Jag skulle rekomendera att du börjar med styrketräning tidigare. Om du märker att det börjar gå åt fel riktning (vilket det inte kommer göra) så kan du ju bara avbryta.

Om du vill så kan jag hjälpa dig : )

Kram på dig söta!

Hoppas vi kan ses i slutet av december då jag kommer hem till sundsvall!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback