Första stegen :)

Kanske ska ta och skriva sig ett litet inlägg ändå, var ju ett bra tag sen nu men allting har varit så jobbigt på sistonde.. Mycket med hur det blir i skolan, mycket jobb och framförallt problem i förhållandet..
Tråkigt när det blir så, och jobbigt när man inte bara kan knäppa med fingrarna så blir allt bra igen. Mycket som ska jobbas på och det kommer ta ett bra tag innan det ens blir bra igen.
Kan ju säga, eller jag vill säga att det är inte jag som har gjort ett snedsteg i vårat förhållande. Utan att det är mina kära karl som har gjort det och det har skadat mig så jävla hårt..
Han har inte barit otrogen så det behöver ni inte tro. Eller ja vad vet jag. Men han har dragit ett par lögner och haft kontakt med tjej(tjejer) bakom ryggen på mig när han har varit på jobbet så har hans telefon gått i ett kör.. Och inte är det mig han har pratat med utan en viss annan tjej som jag trodde var min kompis. Jag har känt henne nu i 6 år och har umgåtts med henne den tiden jag bodde nere i skåne och hälsat på henne så fort jag har varit ner till skåne och hon har även varit hit upp och hälsat på.
Hon och peter har träffat varandra kanske tre gånger och då knappt pratat med varandra. Det är lixom bara jag om pratat med henne och han har suttit tyst på sidan om.
Men iaf så var hon upp här i början av januari och var här i fem dagar och åkte sen hem.
Där började det, dem har med varanadra haft telefon kontakt och sms kontakt i nästan fyra månader bakom min rygg. Dem har pratat med varandra mellan 1 timme och 3 timmar varje dag och skickat nästan 30 sms varje dag i fyra månaders tid.. Och det har ingen av dem berättat. Tills jag själv fick reda på det genom att läsa av hans telelista som man kan kolla på telias hemsida.. och det fick jag reda på när jag fått reda på att han haft kontakt med en annan tjej och det var det jag skulle kolla upp hur mycket kontakt dem hade haft med varandra i maj, juni månad men fick för mig att jag bara kände på mig att det är något annat med och kollade då tillbaka på januari, feb, mars och aprils månad med och det var då jag fick se.
Men iaf min egna kompis som jag ansett vara den bästa kompisen jag haft, den som jag har kunnat prata med som har varit den som jag vela träffa och som jag verkligen inte ville tappa kontakten med. Den enda och hon gör så här mot mig. Har den kontakten med MIN som hon inte en knappt känner!! Det gör mig så jävla förbannad. Hon har sagt åt henne och inte berätta något och han har sagt åt henne att inte berätta något...Får man göra så? Är det helt rätt att göra så mot sin kompis och mot sin flickvän?
Jag ringde upp henne och frågade vad FAN hon hållt på med. Och då säger hon bara, Ja men vadå, jag hade inte brytt mig om du hade pratat med min kille så där.. Nä eller hur sa jag! Okej om man skriver någon gång eller pratar med varandra någon gång iblan och frågar hur det är med henne och hur det är med han och familjen.. Men det är då fan inte okej att sitta och prata med varandra när han är på jobbet dem timmarna och dem smsen och så länge utan att berätta det.. ÅÅÅå det gör mig så jävla förbannat!
Men men, lite snabbt av vad som har hänt. Kände bara att jag ville skriva. Känns inte som att jag har någon att prata med längre. Alla bara går bakom ryggen på mig och förutom henne så finns det såå många fler som har gjort det. Och jag fattat fan inte vad det är jag har gjort för att förtjäna det.
Därför har jag nu valt att inte ringa, bestämma något eller träffa någon utav mina kompisar pga att jag vill lösa allting jag vill reda ut allt och jag vill känna att jag behövs och att det är någon som verkligen vill vara med mig och inte bara gå bakom ryggen på mig..

Och självklart får peter också ta konsekvenser, vi har varit i från varandra ett par dagar jag bestämde mig för att ta mina saker som behövdes och flytta hem till en tjejkompis. Ja tro det eller ej jag har faktiskt någon kvar som inte gått bakom ryggen på mig. Inte vad jag vet iaf.. Men skulle inte tro det och det skulle göra mig så in i helvetes besviken om jag fått reda på att hon har gjort det. Men iaf så flyttade jag hem till henne några dagar och sedan hem igen. jag älskar ju självklart peter nått så otroligt mycket och jag skulle verkligen inte vilja leva utan honom. Alla har väl problem i ett förhållande mer eller mindre. Och jag anser detta lite större problem men vi ska lösa det på bästa möjliga vis och det ska vi klara :) Han är trots allt mitt allt :)
Men men, lite av vad som har hänt skriver inte för att ni ska tycka synd om mig men många som frågat mig om och om hela tiden hur det är med mig och det känns att dem som frågat mig förtjänar att veta lite av vad som har hänt så kanske ni förstår:)

Lucas mitt lilla hjärta! Är så duktig och börjar bli så otroligt stor:)

Och mitt upp i alltihopa så är min älskade son en sååå stor pojke nu. TÄnkte dra lite snabbt av vad han kan just nu och vad han väger och hur lång han är.
Var i måndags till bvc för en 10 månaders koll och då vägde han 9635 och var 72.5 cm lång. Han har bara växt en halv cm på en och en halv månad så där hade han stannat upp lite. Men inget allvarligt och inget att oroa sig över heller. Det drar iväg sa hon snart :)
Han äter hemlagad mat nu, det började vi också med i måndags och an älskar det. När vi var på ikea här om dagen skulle vi ge han en barnmatsburk för att underlätta lite men den ratade han helt och hållet. Den vill ehan inte alls ha och det kan ju jag förstå;) mammas mat mycket godare;)

Han har idag sju tänder, fyra uppe och tre nere 
Han kan självklart stå upp både med och utan stöd.
Han släpper möblerna som han håller i när han står upp och står helt själv
Han kryper med en väldans fart
Han kan säga mamma, och pappa ibland.
Lampa kan han också säga
och tack tack ibland när han är på bra humör. Det är de sista ordet han har lärt sig så det kommer nog helt snart :)
Och det bästa av allt. igår tog han sina första steg helt själv någonsin. Sex stycken för att vara exakt. Han stod och höll i damsugaren medans pappa stod och lekte lite med hans boll och helt plötsligt släppte han damsugaren och gick iväg :D Tre gånger om gjorde han det:D Snacka om att vi blev lyckliga! Trode minsann inte att det skulle komma en tår men det gjorde det. Och jag bara rös i hela kroppen av glädje och lycka. Mammas stora hjärta är så otroligt duktig :) Jag älskar dej min son!
Idag har han också promenerat lite, han gick med gåvagnen och rätt var det var så släppte han den och tog ett par steg :) Ååå jag är så lycklig!:)

Nu så ska jag gå och köpa lite grädde för här hemma blir det pannkakor det har lucas beställt iaf;)
blir hans första gång för pannkakor han har ätit lite våffla innan bara smakat men nu ska han få en portion :)
Hej hej :)


Permalink Allmänt Kommentarer (10) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jenny

Hemskt det som hänt! Men jag har då aldrig gått bakom ryggen på dig, tvärtom! Jag har ställt upp, väldigt mycket! Det är viktigt att komma ihåg sånt om man vill ha kvar vänner som man kan lita på.

Postat av: Sandra

fy fan jag skulle aldrig acceptera ngt sådant! tycker synd om dig och hoppas att du och Peter kan lösa det på bästa sätt..



Va roligt att han har gått några steg :) Såg att du hade skrivit att han självklart står själv, varför är det så självklart att man kan det när man är 10 månader? ;) Men visst är det roligt när dom börjar gå dom blir helt plötsligt ännu större ;) hihi..

Kram

Postat av: Kristin

Det är riktigt svinigt gjort av dom båda, men jag hoppas att ni på något vis kan lösa det och du en vacker dag kan börja lite på honom igen, för med detta så försvinner ju förtroendet man har och det tar tid att bygga upp!

Men vad duktig han är, :) elias började gå när han var 11 månader, man blir så förvånad när dom bara släpper och går :p jag blev då de iaf haha

Postat av: Angen

det var ett tag sen =)

hur är allt med er?

Postat av: Angelica Nordstrand

Sandra: Ja varför är det självklart?

Det är inte alls självklart för alla barn vid 10 månaders ålder. Men för lucas är det en självklarhet att han släpper och står själv. Har han tagit sina första steg så måste det vara en självklarhet att han någon gång har släppt och stått helt själv. Det var ingenting riktat mot någon annans barn för om någon annans barn skriver jag inte när det gäller framsteg:) Så för Lucas är det en självklarhet. Det var bara det jag menade..

Kristin: Ja förtroende finns det inte på långa vägar, och det vet han också om. Och just nu gör han allt för att få mig och lita på han igen men det är svårt. Men jag vill så gärna göra det. För jag älskar han så in i.. :) Haha, ja jag blev alldeles paff, och tänkte lixom vad håller han på med :P Och glad blev man verkligen :) Helt underbart är det:)

Jenny: Nej självklart, jag vet att du inte gått bakom min rygg. Det vet jag till 100% för en sån person är inte du. Och jag litar verkligen på dig och jag vet att du finns där om det ör så att jag behöver. Det visade du iaf denna kvällen när det kom fram. Utan dig hade jag nog gått under helt och hållet:/ Tack gumman:)

Angen: Ja det var det verkligen. Här är det som det är, på väg upp iaf:) Livet det leker och är i vissa stunder helt underbart. Hur är det själv då? :) POjken din börjar verkligen bli stor. Hur gammal är han nu?:)

Postat av: Angen

Men fy. Nu läste jag hela inlägget.. Vad tråkigt att det är som de är hos er.. Bra att du flyttade några dagar så han förstår att du är jävligt besviken.

Ja, algot börjar bli stor nu.. Han blir 1 år och 5 månader nu den 29.. Tiden går verkligen fort. Vad gör ni på dagarna då? Kram

Postat av: Kristin

Förhoppningsvis kan du ju till slut lita på han även om det tar lite tid men det får de faktiskt göra ;)

Jaa, det är så förbaskat söt när dom går och lite vingligt blir de i början :p elias har gått ett tag nu men fortfarande är han vinglig men det är bara för att han ska försöka springa och det går ju inte så bra :p

Postat av: jessica (lillasyster)

Aww gumman då, det kommer lösa sig det vet jag (=

Åh jag önskar att jag kunde vara där uppe och se allt som han gör när han tar steg och säger nya ord. Snart så har han lärt sig Moster Jessica :D

Hoppas vi ses snart hjärtat. Älskar dig massor.

Pussa Lucas från mig! <3<3

Postat av: Maja

Pust! Jag är helt toömd på luft! Jag trodde inte det om honom å jag trodde verkligen inte att vänner gjorde så:s Jag hoppas att ni trots allt detta kan hitta tillbaka till varandra och om ni inte gör de så var det säkert inte meninge. men då finns en bättre prins bakom hörnet även om du itne ser det just nu. Jag hoppas du mår så bra som du kan och att du tar fram det där jävlar anamma som jag vet att vi kvinnor har i oss:)

Sköt om dig nu! Och ring om du behöver sällskap, nån att prata med eller bara nån att helt enkelt parta sönder med:)



Kram

Postat av: Evelina

Kom hit om du vill, finns annars ett samtal bort...!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback