En månad idag:)

Jaha nu har det redan gått en vecka sen jag skrev sist och mitt lilla hjärta är en hel månad idag. Lillen kom ju till världen den 7 november 2009.
Dagarna dem bara flyger iväg och tiden den går så fort. Jag blir nästan lite rädd. hur fan bromsar man upp och hur gör man på bästa sätt allt för att fånga tiden med min vackra lilla pojke.
Han blir så stor och snart så är han tonåring känns det som!

Men man får njuta så länge man kan och bara ha det helt underbart.

Den 4 december iaf, så märkte vi att han följer saker med blicken. Jag vet inte om han har gjort det tidigare men den fjärde märkte vi det tydligt och klart ;)
Så kul!

Kan även säga att den fjärde blev min lilla Enzo(hunden som vi sålde) ett år gammal. Och jag fick även reda på att dem ska avliva honom som köpte han:S Idioterna som köpte han har sökt lägenhet som det är hundförbud i. Och har även, som dem säger tagit med honom till en hundexpert som säger att han inte är psykiststabil. Helt galet. Dem är ju för fan dum i huvudet. Så dem har lagt ut han på blocket men inte fått han såld så nu ska dem avliva han om dem inte får iväg han så fort som möjligt.
Jag som trodde att det var den perfekta familjen för honom, hur fan kan jag vara så dum och sälja iväg han till helt fel personer. Det var så många andra också som ville ha han men jag nekade dem och sålde han till det här paret istället. Och nu ska Enzo få sota för att jag är dum. Fan med!! Stackars lillen.
Men vad ska jag göra. Jag vill så gärna ha tillbaka honom. Men det finns verkligen ingen tid till det och verkligen ingen ekonomi heller. :( Tyvärr.

I helgen har vi bara tagit det lugnt. Hälsat på lite folk och varit på julmarknad.
Fredag kväll ringde min lillasyster från skåne till mig och sa åt mig att jag skule beställa en sista minuten bljett till henne upp till mig. Och det gjorde jag. Så lördag förmiddag kom syster till oss. Så hon har bott här hemma nu under helgen. Lördagen så var vi på stan och kollade när det var snowboard åkning på torget. Och handlade lite kläder till lille Lucas:) Och sedan så åkte vi bara hem och tog det lugnt och myste med varandra.
Super söta mysss kläder köpte vi till honom. Men han är fortfarande lite för liten men han växer ju så det knakar så snart kan han ha dem :)
På kvällskvisten så gjorde vi ordning lite gotta med champinjoner blandade i grädde :) Mumma sedan la vi dem på mackorna och åt dem :)
Söndagen så hade vi fullt upp. Vi skulle upp på julmarknaden på norra. Men inte allt för stor lust med tanke på att all snö som kom på fredagen regnade bort lördag... Och söndagen bestod av grått och mulet. Förra året var det liiite mer snö. Då jag och älskling tog oss en promenad från Granlo till norra. Det var kul men jobbigt. Men mysigt på samma gång. Kan ju säga att man fick motion den dagen :) Men vi åkte upp ändå och kikade lite grann. Där uppe köpte vi en jätte söt munkjacka typ och Lucas. Med tiger nallepuh och nasse :) Super söt, kommer bild på den med :D
Och köpte även det vanliga som vi alltid köper när vi åker dit. Munkar :D Jätte gott.
Efter det så åkte vi upp över mot nedansjö. Först åkte vi och hälsade på kusin Isa och sedan hem till bror och familj.
Bjudna på mat då:) Blev flaxandejakob:D Första gången jag åt det och det var verkligen jätte gott:) Mummsmumms. Sedan kom andra bror upp. Robert och hans tjej elin för att träffa lillasyster då:)
Och då sa Elin till mig.
-Ni vill inte köpa en soffa?
-Nja inte vet jag, sa jag. Vad ska ni ha för den då?
-Det vet jag inte ska höra med mamma.
Och då fick hon tillbaka ett sms där det stod. Hämtar dem den idag så får dem den. 
-Va?
- Haha hon skämtar nog ska ringa till hon och höra. 
Och jo mycket rätt. Lyckades vi fixa släp och hämta den ikväll så skulle vi få den.
Klart som tusan att vi fixade släp och åkte direkt och hämtade den :D 
En skit snygg soffa, som inte kosta spec lite när dem köpte den fick vi helt utan att betala något:) Hur snällt so helst. Och vi behövde verkligen ny soffa. Den vi köpte på Öb när vi flyttade in den är ju inte mycket att hurra för.. en soffa som man får plats tre personer i om man sitter tätt som tusan så typ två personer om man sitter bredvid någon som man inte är tillsammans med;D 
Men nu är den väck och nu ser det mycket bättre ut i vårat vardagsrum :)
 En tre:a och en två:a

<Tre:an och lilla Lucas :D

Två:an.
Liten fläck som ni ser. Det var Elins mammas plats. och det som är där det är hårspray:D Haha Men som sagt vi fick den utan att betala det minsta lilla så man kan inte begära allt för mycket:) Men den är super skön och helt underbar att sova i för det har jag redan prova i natt när lillen hade lite ont i magen..
Jaoo helt kanon med en soffa:)

Jo men som sagt så blir min lilla prutt en månad idag. Kan tänka sig vad allting går fort.
Månaden gick så fort men det har även varit så många blandade känslor. Många jobbiga, glada, lyckiga, ledsamma, arga och helt underbara.
Men fram för allt så har det varit den bästa månaden i mitt liv. Den bästa dagen i hela mitt liv var när du min lilla Lucas kom till världen. När jag och älsklingen min fick bli dina föräldrar. Det var det bästa i våra liv. Jag ångrar inte en sekund att jag satte dig till världen. Du är mitt allt!

Lite trött blir man ju faktiskt som mamma. Så medans pappa spelade tvspel så passade vi på att sofa i soffan :D Thihi



Passa dej morsan. Jag ser dej med mitt ena öga;)
Såå söt min kille!

Vi köpte babysitter åt lillen med. Men den var ju faktiskt lite för stor och han är inte så duktig än med att hålla kroppen där den ska vara. Så den får vänta ett litet tag :) Thihi men söt var han i den :)




Ville ju ut och åka resväska med :D Han ville inte alls vakna till liv :D

Vi tog på han en strl 62. Lite för stor var den faktiskt:P så än så länge är han kvar på 56 :D lillskiten min:)

Men men. Nu ska jag väcka lillen min till liv. För nu ska vi göra fot och hand med gips :) Sedan blir det lite mat sen ska han sova för natten.. Hoppas att det blir en lugn kväll. Med mycket sova:)

imorgon ska jag faktiskt skriva en rad eller två. Så det inte alltid blir så himmla mycket att skriva och så mycket att läsa flr dem få läsarna som jag har :)
Hej hej :)

Permalink Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Angen

Tack =)

gud va fort det går, redan 1 månad =)

Postat av: ANgen

Jag har börja jobba lite extra vid behov bara..annars är jag bara hemma =)

har du vägarna förbi timrå så hojta till =)

Postat av: Angen

Ja men du är så välkommen, hojta till bara =)

ja vad gör man? går promenader..åker på drakborgen..går på birsta( som man kan ut och in)

lite olika =)

Postat av: pernilla

Ja hon är min svägerska :)

Postat av: pernilla

Hahaa jaa magen var gigantisk. gick upp 30kg oxå så det var både fläsk och mage.. 20kg försvann påengång.. resten får man kämpa bort :) men jag ska endå vara nöjd med tanke på huur stor jag vart 2ggr efter varann..

Postat av: pernilla

Hehe ja synd att man inte hade sånn tur att ALLT försvann.. Jag är 28. Du får gärna fråga :) HUr känner du madde?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback