Julstök och massa folk!

Men nu har vi lugn och ro här igen :)

Jaa sen jag skrev sist så har det verkligen varit mycket.
Vi har i stort sett haft folk här hela tiden. Lillasyster, storasyster henner karl och pappa min!

Och sist jag skrev så var ju karlarna ute på granjakt. Oh när dem kom hem så kan jag ju säga att jag blev besviken :P Haha
En hög men en jävligt smal gran. Han hade då inte fått mycket mat under vintern! Så jag ville ju självklart ha en ny, men vi ställde iaf in granen så länge tills vi hittat en ny. Men ingenstans hittade vi det. Jag var runt och kollade på alla möjliga ställen där dem sålde granar men jag hittade ingen jag ville ha.. så dagen före jul så ställde vi upp granen som dem tagit sig hem ändå:) Och ja jag kan väl säga att den blev väl ganska fin när den väl fick lite kläder på sig:)Thihi
Så såg den då ut :) Väldans tjusig. Den duger ju iaf :)

På måndagen kom ju kära systeryster och hennes kille och även lillasyster så nu var det verkligen fullt hus.
Här har ni dem :)
Lillasyster på soffan i vardagsrummet och syster och hennes kille på en uppblåsbar madrass inne på lucas rum och vi i vårat sovrum:)
Ååå jag blev ju nästan galen dem här dagarna med. Tre tjejer från familjen Nordstrand under samma tak. Det är faktiskt ingen bra kombination tycker jag.. men vi löste det ganska bra tycker jag. Men lite bråk då och då blev det ju självklart...

Ja julen den kom ju med. Och med våran sååå jätte bra komunikation här i familjen så var ju knappt ingenting klart. Pappa hade tagit på sig att göra skinkan, revbensspjällen och jansonen.. Och det klarade ju han av så klart. då det var ju fixat. Men på julafton så kom han till oss vid två tiden och då var ju inte ens köttbullarna klara som syster cillen skulle fixa... så då fick han göra dem med! Galet.

Men allting löste ju sig. Tjugo i fyra kommer jag. Självklart var det ju jag som kom på det. Gottegrisen själv. Att vi inte ens hade något julgodis.. En enda chokladask hade vi och inte räcker det till nio personer eller.. Haha.
Så jag och broder åkte iväg och skulle köpa det. Först åkte vi till ica maxi. och dem stängde så klart tre. Det gjorde även Willys. Och när hoppet nästan var slut så såg vi att coop hade öppet så då for vi dit :) Och godis för hela slanten blev det :P

Julen blev lyckad tycker jag:) Massa god mat och gott sällskap och självklart mycket braiga julklappar:)
Dagen innan jul så sprang jag runt och letade julklapp till peter. Eftersom jag inte vetata vad jag skulle köpa så har jag bara dragit ut på det. Och jag letade och letade. Tillslut bestämmde jag mig för att inte stressa nå mer och låta bli att köpa en julklapp och ta med honom efter jul istället. Men det kändes så dum,t att han inte skulle få öppna julklapp av mig på självaste julen.. Och jag ska inte glömma och säga det. enda sen i april så har han tjatat om en radiostyrd helikopter. Men jag har sagt nej för jag tycker att han är liiite för gammal för det. Men nu när jag inte kom på vad jag skulle köpa så fick det bli en sån. På julafton åkte jag iväg till JULA och köpte det till han :)
Och gissa om han blev glad eller! Hahah
Så hans jul var räddad kan jag ju säga:)

Mina julklappar var inte så många, eftersom jag önskat allt till lille Lucas.
Så jag fick:
En massa trisslotter
Två tröjor
Ett paket med fyra shoots glas med nakna killar i båtten;) Najss!
En handkräm
En bok av älsklingen med en massa av hans dikter till mig, och en massa bilder:)

Så det var inte allt för mycket.

Men fick dessto mer till lilla Lucas:)
Han fick:
Fyra olika dressar. Jätte fina.
Fyra bodysar
Två nallar
hängselbyxor
vantar,strumpor och mössa
presentkort
två tröjor
och massa mera!

Och som sagt så var ju julbordet underbart gott. Ett litet men gott:)


Syster cillen tog hand om lilla lucas medans jag fick äta lite :)




Hahah robert fick aaas ryra glaspgon av syster som han vela ha läääänge. Och peter och steven ser såå avundsjuka ut va :P Haha
Lille fisen min var ju också med på julfirandet så klart :) nyfiken på alla klapparna med :) Sötisen min<3
Vi körde även något engelskt spel som man ska dra i varsin ände på typ en smällkaramell så den som fick delen i sin hand vinner och då ska den personen ha kronan på sig :=) Haha
Alla vi har ju faktiskt vunnit!
(och anledningen varför jag inte har ena armen på mig är faktiskt för att jag jag har precis ammat!)

Julen var kanon tycker jag:)


Juldagen så hälsade vi mormor&morfar uppe i nedansjö:)
Fick dem träffa lillen med :)
Här har vi moster och mormor:)
Morfar&mormor<3

Min mormor är den bästa i världen kan jag lova er alla :)
Älskar er mormor och morfar<3

Efter besöket där uppe så åkte vi vidare till svärmor och hennes karl och familj för ett litet julfirande med :)

Massa paket öppning och jätte god mat fick vi med :)
Tack tack för dem fina julklapparna :)
Och även här fick älskling något som han önskade varje år när han var liten :P
Haha men han fick det aldrig!
han önskade sig alltid av sin mamma en radiostyrd bil Utan sladd. Men eftersom hon aldrig hade råd att köpa en sån så fick han varje år en sladdriven sådan. Och han blev förbannad varje gång och sprang runt i lägenheten med den där sladden och slet och hade sig. Och aldrig fick han en utan en sladd. Men nu i år fick han äntligen det utav Ubbe :) Åå glad blev han då med thihih. Mest en roligt grej lixom :)

Japp så har självaste julhelgen sett ut..
Nu orkar jag inte skriva något mer på det här inlägget. Det blir ju så himla långt. så jag gör det på en ny sida istället :)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Angen

Tjoho!



jag tränar på Etic här i timrå =)

så skaffa kort där du med när du är klar för träning så kan vi köra =)



Jag hojtar till då babyträffen blir aktuell, vore skoj att ses =)



Gott nytt år! sköt om er!

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback