Snart jul:)

Ja vad har hänt sen sist?!
Min lille skrutt fick nog inga men efter turen ner från soffan. Allting verkar vara bra:)
Men jag upptäckte i måndags en knöl bak på huvudet. Som jag blev jätte orolig att det var något farmligt. Så i tisdags åkte vi in på koll på bvc och dem sa att det förmodligen bara var en fettknöl som garanterat kommer försvinna så småning om. Den är så liten så den knappt känns men jag tycker ju att den är enorm:P Hah men man är väl orolig som mamma.
Men om den mot förmodan skulle bli större så sa dem att jag skulle ringa in igen. Men det var verkligen ingen fara sa dem;)

På hans månads dag så gjorde vi en fot och en hand av gips:) KOmmer lite bilder senare. Men det gick ganska bra. Först var det verkligen svårt att få hans hand utspänd men sedan efter lite mat så lugnade han ner sig. Men eftersom han var lite stretig så blev den lite större än den egentligen är:P Men det är söt ändå:)

Igår var vi även på koll för vägning och mätning:) Min lillkille är inte så liten längre :P Thih
Han väger nu 5100 och är 57 lång. Och han blir sex veckor på lördag. Fyy han är ju jätte stor. Men han är min älsklingsfis<3
Men han var jätte fin tyckte dem och allting växer som det ska. Hans huvud hade bra form och allting såg ut som det ska. Så det tycker jag låter kanon bra det :)

Min lilla gofis är så duktig nu på nätterna. Han vaknar endast en gång om man lägger han vid halv ett. Men han har en tendens till att somna´vid sju på kvällen och sedan sova till tio elva tiden. Sedan är han super pigg:) och sedam somna vid halv ett, halv två. men då sover han också till fem, sex tiden och det är hur skönt som helst:)
Men jag sover ju på soffan sedan en vecka tillbaka med, jag vet inte om jag inbillar men lägger man honom och han somnar. Så går jag och släcker ner i lägenheten, kollar lite vid datorn och sedan hoppar jag i sängen. Så fort jag lagt ner huvudet på kudden så vaknar han till, ligger och grymtar och små grinar. men så fort jag lämnar rummet och lägger mig på soffan då somnar han igen:/
Och jag pratade med bvc om det igår och då sa dem att det är fullt normalt. För han känner att jag luktar mat och eftersom han vill äta hela tiden så vaknar han då han känner att jag är i närheten:P haha det låter sjukt tycker jag men så är det tydligen :)
Och det stämmer nog, för när han är lite grinig och tycker att han ska äta när det gått en timme mellan då kan inte jag hålla i honom utan att ge han mat. Men så fort han kommer till pappa peter då går det kanon bra, För mamma duger ju bara arr äta från :P

jojo nu skriver jag mer senare. jobbigt med en hand :D tjolahopp:)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: elin

haha jaa ni får ha lite mer sällan nästa gång då så kanske et kommer en lillasyster ;) hihi. jag tror att det blir en flicka för mig .. :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback