Snö,halt, kallt och jävligt!

Helt sinnesjukt vad kallt det är.
Jag sa till mig jälv igår att jag skulle sätta igång med lite träning. vill säga en promenad på 40 min varje kväll. Jag började på det igår. Men idag sprack det! Det är ju på tok för kallt för att ens visa sig utanför dörrarna! Galet kallt. Så det får bli den dagen det är lite mildare ute. Nu kan man ju inte ens ta med sig lillskrutten ut. Då fryser han ju till is. Nee han får vara inne han!

Lillasyster min kom upp i går med:) Det trodde jag verkligen inte, hon har velat fram och tillbaka sedan hon beställde dem där jävla biljetterna. men hon ringde mej på onsdag kväll och frågade om jag hade möjligheten att hämta henne om hon skulle komma upp med tåget. Och då sa jag det att självklart kan jag det :)
Men hon skulle ringa senare och berätta om hon skulle komma :)
Och det gjorde hon. Jag blev så himmla glad, det går inte att beskriva med ord. Jag älskar henne så otroligt mycket. Och gumman, jag vill verkligen ha dig här uppe. Tilsammans med din andra halva av familj. Flytta upp till mej :) <3

Åå han har blive så stor och så duktig och så söt. Han är mammas lilla gooofis.
Han är så duktig på nätterna. Fast han inte riktigt vill somna förens vid ett halv två. Men det är ju bara mitt eget fel med tanke på att jag låter han somna vid sex sju tiden och sova till tio. Då är han ju pigg sedan och behöver två tre timmat på sig för att bli trött igen.
Men igår då la jag han strax efter tolv. Och då sov han till halv sju. Och då vaknade jag av att mina bröst allvarligt höll på att sprängas. Då fick jag gå in till lillen och väcka han ur sin skönaste sömn. För jag hade verkligen ont!
Men inte mycket hjälp man fick av honom heller, ett bröst sedan tyckte han att han skulle sova igen. Så då fick pumpen göra sitt jobb kan jag lova:P Haha
Men söt är han och duktig. Han börjar bli mer och mer vaken på dagarna, idag har han sovit middag från ett till två typ. Och sedan var han vaken till fem tiden och sov till kvart i sex. Sen var han vaken från kvart i sex till typ tio tiden:) Och då somnade han så gott i sängen och nu sover min lilla älskling. Men nu lär han ju vakna snart bara för att jag är såå stolt:D haha men det skulle ju bara fattas det.

UTVECKLIGN!

Och som sagt så väger han ju 5100 nu och är 57 lång. Och han börjar växa ur storlk 56 nu och kan nästan ha 62 i body. Men alla andra kläder kan han ha i 56 fortfarande förutom body så det kan han snart ha i 62. Är det verkligen normalt det? Tycker ju att det går så fort. Snart är han ju uppe i strlk 80:P

Men han verkar såå utvecklad för att bara vara sex veckor imorgon.
Bvc sa att han hänger med väldigt mycket, rör på sig otroligt mycket och vänder på sig från mage till rygg helt själv och bara är sex veckor. Dem sa att han var riktigt snabb på sin sak. Och de är väl kul att höra :)
Han är så duktigt och söt:) Mamma är stolt..


Och hans nacke ska vi inte prata om. Han kan hålla upp den helt i nästan en halv minut utan att man hjälper till och han kryper lite grann om man lägger honom på magen med:)
Men tiden går ju så fort. Om en vecka då kryper han väl:O Haha:P
Näe det hoppas jag verkligen inte.

Och jag kan ju säga att just nu njuter jag verkligen av att vara mamma. Nu börjar det verkligen bli kul. Allting har ju bara varit jobbigt hittils. Med allting vad heter ont i bröstvårtor och sena kvällar och många kliva upp på nätterna.
Men nu så börjar allting avta. Brösten har läkt helt så inga sår eller blåsor längre. Så nu tycker jag det är hel mysigt att amma :) Han sover kanon bra på nätterna så det blir inte många gånger jag behöver kliva upp.
Och han är helt underbar. Enda gången han grinar eller skriker till det är när han vill ha mat. Och jag inte riktigt ger han det på en gång. Då kan han bli lite galen. Men annars så är han som en dröm:)

Imorgon ska han få träffa morfar för första gången. Han har jobbat så otroligt mycket nu den senaste månaden att han inte kunnat åka hem från norge. Men i natt då kommer han och det ska bli så mysigt. Och pappa min han längtar sååå han med :)
Snart är det julm första julen med vårat lilla barn. Julen kommer spenderas här hemma i våran lägenhet. Tillsammans med pappa, peters pappa, lillasyster Jessica, storasyster Cecilia hennes kille steven, broder robert och hans pingla Elin:) Och det ska bli så mysigt och kul:)

inte många dagar kvar nu till julen är här. Nu tänkte jag krypa ner i min säng och sova lite. Imorgon ska jag träffa pappa min och Lucas ska träffa morfar:) Älskling jobbar imorgon med:( Tråkigt men bra för pengakontot:P Haha

Hörs vettja nu ska jag sussa mig lite.
Kram kram alla mina få läsare som jag har :)




Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jessica

Älskar dig med gumman, och nu när jag vet hur jag gör så kommer jag verkligen att läsa din blogg eftersom. Så himla roligt att läsa om hur Lilla Lucas utvecklas :D



Älskar dig massor och längtar tills vi ses nästa gång (: puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback