Första advent!

Hej hopp!
jag är verkligen sämst på att ta mig tiden till att sätta mig ner och skriva lite varje dag. Håller man på som mig så blir det ju sjuhundra sidor varje gång och inte konstigt att det blir jobbigt då!
Ja idag är det iaf första advent, och julkänslan den är helt spårlöst försvunnen. Finns inte i min närhet.
Men men mer om det sedan!
Dagen spenderade jag med Cissi. Vi var på Birsta och hon handlade en massa julklappar till alla nära och kära. Jag Lucas och Cissi hade det trevligt. Men den lille låg ju bara och sov hela tiden:P Men han var med:) Helgen har bara varit helt lugn. Fredagskvällen var vi med Kristina & Daniel körde lite Wii sport och tittade på idol och hade det almänt trevligt.
Igår så var jag och älskling på birsta. vi åkte dit för att handla lite kläder till Lucas. men kom hem där ifrån med två par skor åt mig och en jacka. Jackan som jag vela haft i september. Som då kostade 800, och det tyckte jag var på tok för dyrt. Och nu hade dem den på halva priset :D Så jag fick den av min älskling i tidig julklapp:)
Och skorna ville han köpa till mej, eller han kände nog att var tvungen till det, för själv så har man ju inte mycket pengar! :( Men så är det att vara arbetslös mamma. Men det ska jag ta igen någon gång. Det ska han få se :)
Efter Birsta rundan så åkte vi upp till Nedansjö, till lilla moster och kusinen för att visa upp lilleman:) Efter hennes besök så åkte vi vidare till broder och hans familj. Där fick vi oss en väldans god måltid. Ingela ställde sig och lagade ordning Lövbiff och strips med massa sallad:)
Mumma!
Sedan så blev det bara massa mys, jag Ingela och Lucas fick vara för oss själva medan broder och karln satt inne i tv:n och spelade Modernwarfare2:P
Ja mer än så gjorde vi inte vi bara tog det lugnt och hade det mysigt.
Sedan åkte vi hem över vid elva tiden typ.
Hemma så blev det mat till lillen sedan sängen.
Natten var väldigt lugn faktiskt. Jag la han vid halv ett kanske och då hade han precis fått sista maten, sedan vaknade han runt fyra tiden och nästa gång vaknade han vid kvart över fem. Då tyckte han att han skulle ha mat. Sedan så somnade han vid sex och nästa gång vaknade han vid åtta och åt kanske i en halvtimme sedan somnade han igen och sov till elva. Så jag fick sova ganska mycket i natt.
Han är så himmla underbar och snäll tycker jag. Lugn och goo!
Men tiden går ju så fort. Han är redan tre veckor och en dag. Känns som att vi kom hem från förlossningen i går. Men han har ju blive så vacker. och så stark. Lyfter ju redan huvudet ganska stadigt när han håller han på axeln. Och i förrgår vände han sig två gånger från rygg till mage utan hjälp. Helt galet tycker jag. Så imorgon då kryper han runt här i lägenheten :P Haha !!

Idag så är det då första advent. Älskling vaknade vid tio och spökade igång med julpyntningen. Så nu är vardagsrummet och halva köket klart. Ska fixa resten imorgon när älskling jobbar.
Sedan så blev vi bjudna på super god middag hemma och Kristina&Daniel. Och sedan blev det julskyltning. Men det var inge vidare kul att gå när julkänslan är totalt borta. Så det blev bara en snabbis där nere och sedan hem igen. Så nu sitter man här då. Ska nu skriva klart det hära sedan ska jag bada mammas lillälskling och sedan ska jag lägga honom och krypa ner i sängen slå på projektorn och kolla in tv3.play och titta på Philip&Fredrik.
:)
Här fick han vara lite hos min moster, ''gammelmoster'' :) Så nöjd..

Jackan som jag fick av min älskade pojkvän:)

Skorna som jag också fick:)

Dem andra :) Tänkte ha dem som gåskor. Men får nog vänta lite tills det blir lite varmare ute :P



Och här ligger min lilla plutt. Medans pappa spelar tv spel. Så han är super grinig för att ingen bryr sig om honom. Så nu ska jag faktiskt sätta mig i soffan och mysa med honom :)
Hej hej

Permalink Allmänt Kommentarer (10) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Frida

Kul med massa shopping !!1

Jag är suuuuupersugen på att shoppa jag med :(



Imorgon har vi planerat in en shoppingdag !!

CH ska dra runt mig på birsta.. måste hitta stilrena byxor och en skjorta (eller likn.)

Skall ner till Sthlm nästa vecka på en intervju!



Jag är absolut med på massa promenader !!!!

BAra det här jääääkla gipset försvinner så!!!



=)

Postat av: elin

Haha jo men jag har haft så sen vecka 16 så börjar bli rätt så van. :P

jodå annars är allt bra med oss.. :D

med er då?

Postat av: madde

hej gumman! ja vi ha de mysigt och lugnt vi :) ja jag ammar henne fortfarande, hon äter mellan nio och tio på kvällen sen sover hon till fyra typ och äter ibland vid tre men vaknar inte riktigt så efter hon ätit på mig somnar hon gott igen och sover till åtta typ sen äter hon lite till och somnar om till tio.elva typ.. på dagen äter hon ibland varannan timme ibland går de fyra timmar, beror på hur mycke hon äter åt gången och hur tjock mjölken är, den är ju olika tjock under dan, tex lite tunnar på em/kväll då äter hon oftare. hur går de för dig då? vi måste ses nått. så jag får se isabells framtida kärlek;) framförallt hon får se:P

då kan du fråga mig om allt.. kraaam på dig och peter och lille lukas!

Postat av: pernilla

Vart är dom svarta skorna köpt? Skiit snygga ju :)

Postat av: Sandra

jo då det är bra, är lite less på vara gravid bara :p haha.

Kopierar en text om vad det är så svårt att skriva med egna ord :p haha



Hinnsvepning:

Det utförs av barnmorska eller läkare. Han eller hon gör en inre undersökning på dig och ”sveper” samtidigt med fingret runt livmoderhalsen (cervix). Syftet är att lossa hinnsäcken barnet ligger i från livmoderhalsen. Detta stimulerar frisättningen av prostaglandiner, ett slags hormoner som sätter igång förlossningen.

Genom att svepa hinnor ökar sannolikheten för att förlossningen startar inom 48 timmar. Chansen att det ska fungera ökar om livmoderhalsen redan börjat mjukna och förbereda sig för förlossningen. Det ökar inte risken för infektion vare sig för dig eller för ditt barn.

Det kan dock kännas lite obehagligt eftersom livmoderhalsen ofta är svår att nå innan förlossningen startat, och du kan få lite småblödningar och oregelbundna värkar direkt efteråt.

Postat av: Linnea

sv ; Hihi aa tydligen (: hoppas att den kommer snart :)



kram linnea

Postat av: madde

ja vi ger henne ersättning då. sempers pulver ger vi. eller så pumpar jag ut. :)

Postat av: sandra

Ja visst är hon väl tjusig ;) Precis som Lucas :)

Vet ju att dom säger att man ska vänta men det gjorde jag inte med Wilmer heller och han tog nappen på engång precis som den här lilla fröken. Risken finns ju att de suger lite fel på bröstet sen så man får sår. Men jag håller lixom nappen till munnen och vickar på den lite sen till slut så suger hon kvar den själv :) hihi. Lite svårt att förklara jag får filma :p haha nä men prova lite då och då även när han är nöjd :) Är ju jätte jobbigt när dom verkligen vill suga hela tiden och ha tissen som en napp.. Man blir ju så jäkla öm.. Kram

Postat av: elin

Åh tack så mkt för tipset :) Absolut bra med dubbelt! Det var även lite skillnad såg jag :)

Men det är ju pampers som delar ut dem med. Tänkte så man inte åker på att betala ?:P

Postat av: elin

Okej :P Nix vi är inte tillsammans :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback