Välkommen till världen lilla Lucas :)

Ja nu var det då ett tag sen jag skrev i den här blogge, lovade mig själv att jag skulle skriva nästan varje dag och berätta om allting som händer. Men näe så blev det inte.
Men men, nu har jag iaf en hel del att berätta!
Efter karln slutade jobbet så bestämde vi oss för att gå på birsta och fixa det sista till BB-väskan. Bland annat en morgonrock och lite troser. Kan ju vara dax att fixa den tänkte vi ju eftersom det bara var två veckor kvar till planerat datum. :P Så vi gick ut för att fixa det. 
Kvällen  spenderades med min bror hans flickvän och karln min, tittade på idol och pojken och bror tog sig två öl.
Idol slutade och dem tänkte lixom att ja men va fan. Vi sticker ut på krogen och sjunger lite kareoke:P
Båda var väl på, men bror min hade på sig tränings kläderna och kände kanske att det inte var den bästa outfiten:O och han ville inte åka hem för att ta på sig andra kläder.
Så det blev inte av.
Men, kvällen fortsatte, vi gick och la oss vid halv två kvart i två tiden. Kollade på en film. Älskling somnade ju direkt och jag fortsatte att kolla. Vid kvart över två tiden så började det hända något. Trodde först att jag kissade lite på mig, utan att jag märkte av det. Så jag gick på toa och kollade till lixom och ja tänkte väl inte mer på det. Blev bara förvånad. Sedan stack det bara till i magen på mig. Ont gjorde det ju, men jag fortsatte att kolla på film. Och yttligare en gång till kom smärtat. Och jag tänkte '' vad fan är det som händer ''? Hmm.
Väckte älskling och sa att jag hade skit ont i magen. Yrvaken som han var så sa han bara. Åå gumman kom och kryp ner här hos mig då.
Jag kröp ner och reste mig lika fort igen kan jag lova. Och skrek till lite. Jag höll på att dö kändes det som. Sedan sa jag bara det att älsling. Jag tror att det är på gång här nu.
Han flög upp ur sängen och sa lixom är det så gumman. Han blev helt till sig. Och jag sa jaaa jag tror det. Men då helt plötsligt så slutade värken och jag sa att näe nu slutade det. Så jag ska nog lägga mig och försöka sova lite.
Haha Trodde jag. SKrek till och då sa Peter att nu är det fan vi som åker in.
Panikpacka väskan som inte var klar och in i bilen. På vägen in höll jag på att avlida. Värkarna kom och dem blev allt tätare och tätare. Och jag tänkte lixom att jaha nu är det dax. Hoppas barainte att vi blir hemskickade för då blir jag galen. Jag orkar inte med att ligga hemma så hära!
8 min över tre stod vi på parkeringen vid akuten. Och vi gick in, fick oss ett rum. Jag vankades runt där medans barnmorskan sprang iväg på andra ärenden och jag visste inte alls vart jag skulle ta vägen. Peter sparang ner i receptionen och fixade en patienbricka, för en sån tänkte inte vi på att ta med oss. Så han fick skaffa en ny.
Han kom upp, barnmorskan kom tillbaka och jag gick fram och tillbaka och önskade att någon kunde ta mig till en annan plats.
Barnmorskan som då heter Annelie bad mig lägga mig i sängen för att kolla hur det såg ut där nere då.
In med handen och fick ett svar som, Oj då! Du var då öppen 5 cm du.
Haha okej tänkte jag. Vilken jävla tur, jag som trodde att jag inte var öppen ett skit att det bara var början och att jag nu skulle börjas öppna. och jag säger det. Hade det varit så, så hade jag gått hem. För jag ville verkligen inte något mer.
Vi bytte till ett förlossningsrum och jag fick på mig andra kläder. Sedan var det bara till att köra igång. Sug i lustgasen och krysta. Max fem min gick det sedan var jag öppen fullt och lillen var på väg ut :P
Kvarten efte så var min lille pojke ute. 04.09 kom han till världen.
Känslan att få upp den lilla kroppen på mitt bröst var helt obeskrivlig.
Han var så liten och så smal. Tyckte jag. Men han vägde ju 3650 gram så han var nog inte så smal ändå :P haha
Men men. nu orkar jag inte skriva nå mera om den förlossningen:P
Allting gick kanon bra och min älskade karl var helt underbar under hela tiden. Och vi fick våran älskade son Lucas som vägde 3650 gram och var 49 cm lång 04.09


Älskar er båda mina söta små prinsar<3
Mitt lilla undervärk. Helt färsk och ny;)
Min lilla älsklings pojke!
Så underbar och så vacker<3
Stolt pappa :)

Lillfisen. På med en massa kläder. Det tyckte vi inte alls var nå roligt. Fyyy så hemskt.

Här mådde vi gott. Under värmelampan oh massa varma kläder. Mysigt värre :)

Väl hemma fick lillknubbisen prova våran säng innan hans egna ;)

Och här fick han ligga i sin egna :) Dagen efter :D

Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: madde

jäklar du, de va en snabb förlossning. fick du sy nått? hur känns magen nu då?=) gud de är nästan så man vill föda igen för att den kännslan och lyckoruset va såå stort.. men de kommer dröja nått år hoppas jah=) kram på er och han är fiiin!

Postat av: Seba (sicily)

grattis to "The little", to you and to your boyfriend!!! Seba

Postat av: Emma

Grattis =) Vad roligt att få se bilder också, fortsätt blogga även fast lillen tar upp din tid :)

Postat av: ANgen & Algot

Men herregud, här har de hänt grejjer =)

GRATTIS!!!!

visst var det magiskt?

och fort verkar de gått för dig! skönt!



går allt bra?

kramkram

Postat av: Frida

Åhhh !

Han är sååååå söt :)

Ni vet vart jag bor, bara att komma upp och visa prinsen ! :)

Postat av: ANgen & Algot

hihi..gud vad söt han är =)

man får tillbaka blickar från sin egen förlossning, fast mitt öppningskede tog ju 48 timmar, och krystvärkarna bara 35 =)

men magiskt var de!!!

med oss är det bara bra, vi har bara slöat ikväll!

myser ni på hela dagarna nu bara? =)



Kram

Postat av: Acca

mysigt å läsa din berättelse....känns som de var nyss man låg där...skönt för dej att de gick fort ändå och tänk att de redan gått 14 dagar...kan tänka att mormor är stolt över sitt fina barnbarn!såå fin pojke" kram anna-carin

Postat av: Sandra

Åhh va härligt ;) Massa fina bilder med :D Vilken drömförslossning du verkar ha haft :) Skönt.

Jätte fin är han lilla Lucas :) Hoppas att allt är bra med er :D

Postat av: Angen & Algot

hur går allt?=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback