Skapligt tråkig söndag:)

Ja igår ringde dem ju från peters jobb och ville att han skulle jobba idag.
Så han börjar jobba nu halv två och några timmar fram över tills han är klar.
Själv sitter jag här hemma i min ensamhet och knappar på det här trådlösa tangentbordet med en massa bokstäver på.
Riktigt i min ensamhet är det ju faktiskt inte, för lillen den finns ju. Och den känns med kan jag ju säga. Så inte allt för ensam är jag. Men den är ganska tråkig för jag får inga svar när jag pratar så nå social är den inte :P

Och extremt jobbigt är det att alltid behöva säga den! Vill ju veta vad det är för ett litet knyte som ligger där inne.
Peter sa för en månad sedan att han tyckte att den kunde komma ut idag. För idag har faktiskt Lucas namsdag. Och för er som inte vet så står ju Lucas högst upp på våran namnlista så blir det en liten pojke så blir det Lucas. Och då tyckte ju peter att om det blir en kille så ska den komma idag och den kommer komma idag om det är en kille. Men än så länge har det inte kommit någon bäbe, så det kanske är en liten Wilma eller Thea där inne istället ;) Vem vet?
Och jag är såå super nyfiken så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Och jag vill mer än gärna att lillen skulle vara här hos oss nu och jag längtar för nu är det inte alls långt kvar.
Men som sagt så är det fortfarande mycket som ska handlas in och mycket som ska fixas här hemma.
Ett problem som vi inte riktigt vet hur vi ska lösa det är ju skötbordet. Ingen aning om vart vi ska ha det. För inne i badrummet har vi ju rör på väggen så där kan vi inte sätta upp något ihop fällbart skötbord. Jag vill ju också ha en som står inne i barnrummet något slags furumöbelm, men då blir det ju så extremt jobbigt att springa och hämta vatten till tvättlapparna om man nu inte har färdigblöta som man köper. Men det tycker inte jag att man ska ha om man ändå bara är hemma. Då tycker jag att man kan köra med vanligt vatten!
Mycket som ska planeras innan. Sängen är ju på plats iaf det enda som sakns till den nu är en sängmobil men det är ju inte så viktigt nu på en gång. Så länge den har någonstans att sova med täcke och kudde så blir den lille nog nöjd:D
Så gott som alla kläder finns nog tror jag, man märker nog i efterhan om något saknas. Det är fortfarande lite kläder som jag har kvar som ska tvättas och vikas in.
Just nu kom jag på något som saknas och det är en tunn mössa som den kan ha inne på BB när den kommer. Det måste vi in förskaffa oss :)
Ja sedan så är det ju alltid massa småplock som behövs men det kommer det med:D

Så här ser ju barnrummet ut just nu. Men lillen ska ju inte sova där inne än så ett tag till kan det se ut så här :P Haha Blir galen men vet bara intevar alla sakerna ska än. Och det är inge kul att fixa när man inte vet vad det är för kön på pruppen!
(Bild kommer snart, kortläsaren verkar ju ha kajkat ihop sej så jag måste starta om datorn)
Nä det gick inte får vänta tills karln kommer hem så får han hjälpa mej :)

Och här inne står sängen i vårat sovrum nu:)
En egen liten hörna här då:)

Nu ska jag starta om skitdatorn och se om det går bättre. Tjohoo

Ja nu har man ju tjatat lite här med. Ska väl se till att plocka lite här hemma. Städade ju igår men syns det? Nopp verkligen inte.
Kanske råkar hamna på birsta sedan med och dryga på tiden lite kanske hittar något roligt :)


Tänkte att jag lägger upp en bild på magen min. Dagen efter jag kissade på stickan :D Kanske i vecka 5 här. Då var man verkligen inte stor. Längtar verkligen tillbaka till den där magen. Lite små tendens till rutor med :)= Thihi


Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Alex

Hej.. såg din kommentar, och blev påmind att jag skulle smsa om att vi fick ta våran cola någon annan dag. Hoppas allt är kanon med dig och den lille... Klart vi ska ses när jag kommer hem! Bli bara inte galen nu bara över att gå hemma... Kram

Postat av: madde

hej gumman!!

jag ha prata med hon som fixade min blogg.. hon kan hjälpa dig med men då måste du bestämma ett färgtema och skicka bilder till mig osv.. =) om du vill.. fin mage har du iaf.. och hade..vänta du.. snart hänger och sladdrar ALLT :D hehehe


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback