Brist på ideer!

När fick du reda på att du var gravid? 11 mars 2009
Var bebisen planerad? Ja så gott som men blev gravid tidigare än planerat :P
Mådde du illa mycket? Nopp inte det minsta :D
Hur blev ditt hår? Ingen spec skillnad
Hade du mycket halsbränna? Nä ingenting alls :)
Grät du för ingenting? Nja, det gjorde jag nog inte.
Var du känslig? Näe inte det minsta
Vad gillade du för mat? Inge speciella känningar, den första månaden så tyckte jag väldigt mycket om champinjoner:P Men det försvann efter en månad och blev som vanligt igen :=
När kände du bebisens första sparkar? Ja du. Har det uppskrivet men tror det var någon gång i vecka 19:D
Var du ofta orolig? I början var jag det men sen när man sett lilleman på ultraljudet och allting var bra så la det sig :)
När började du läcka bröstmjölk? två dagar efter att pruppas kom till oss
Samlade du på dig gravidtidningar & böcker? Mjoo. Dem flesta vi föräldrar tidningrar och gravidtidningar:)
Sparkade bebisen mycket? Japp det gjorde han verkligen
Fick du bristningar? Haha:P Ja jag fick ju det då..
Hur kommer det sig att du behöll bebisen? För att det kunde inte bli mer rätt än så.
Blödde du någongång? Nopp ingenting
Levde du på som vanligt? Japp det gjorde jag, inga problem alls. Var ute och promenerad en timme varje dag fram till v 36, tjoade och stimmade på ja :D
Hur gammal var du när du blev gravid? 18:)
Hur tog dina föräldrar det? Båda två väldans glada :D
Hur tog din partner det? Lyckligare än lyckligast blev han :D
Vart bodde du/ni? västravägen i granlo
Hur ofta gick du till mvc? Hmm... En gång i månaden i början sen mot sluten varannan vecka :D
Hur många ultraljud gjorde du? Två stycken gjorde jag för en rutinkoll och se vilken vecka jag var i. Var bara i vecka 16+7 när jag kom dit så fick hoppa tillbaka från v 18
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Det hade jag inte tänkt på alls. Men ville inte ha någon bedövning eller så iaf.
Hur började din förlossning? En jävla dundervärk kl två på natten
Hur många timmar tog din förlossning? Haha :D 1 timme och 55 min från min första värk kvart över två på natten :D
Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Vaginalt
Hur mycket var du öppen när du kom in? 5 cm
Vilken smärtlindring tog du? Tre sug i lustgasen sen så hann jag inte med mer
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? Hm bra fråga. Allt gick´så jävla snabbt så man klockade ingenting. Men max tio min iaf. Inte ens det skulle jag tro.
Blev det komplikationer? Nopp
Fick du sy? Jaoo, två stygn:P
Vad tyckte du var jobbigast? Ingenting alls. Allting har varit helt underbart :)
Var du rädd för något? Näe det var jag nog inte. Jag visste att jag var i goda händer :)
Skrek du? Näe inte skrek men lät gjorde jag nog
Hur många var inne i förlossningsrummet? Fyra inkl mig då :)
Hade du någon nära med dig? Ja min kära karl peter
Hur var vikt och längd? 3650 gram och 49 lång :)
Ögonfärg: i början svarta men nu har han blå:)
Hårfärg: Lite röaktigt med blont i sig. Lik pappa när han var liten :D
Ammade du? Japp.
Ammar du nu? Det gör jag :) 
Hur gammal är bebisen nu? fem månader, sex månader den 7 maj :D
Vad tyckte du om förlossningen? Snabbt, hann inte tänka så mycket. Men det bästa i hela mitt liv iaf. Skulle kunna göra det om och om igen och jag får det så lätt och smärtsamt varje gång:)
Vill du ha en till? Det vill jag :)
Planerar ni ett till? Nä inte nu iaf
När kommer andra barnet? Ja säg det. om två år kanske :)
Hur är ert förhållande nu? Bra tycker jag, men har haft sina upp och ner gångar som dem flesta får när man skaffar barn. Men håll i hop och red ut:)
Vilken vecka födde du i? v 38 :)

Ja där är mina saker iaf :D Nu ska jag städa lilleman sover så sött och det måste städas. Från tak till golv men det orkar jag inte idag. Ska bara småplocka lite här och där så det ser bra ut sen:D
Imorgon väntas jobb, spännande halv åtta till tre:)
Tjolahopp :D

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback