Sol,sol,sol:)


Ja då är man hemma efter en vecka och lite till i sommarlandet skåne :D
Åkte ner hela familjen dit under påsk. Vi åkte på torsdagen och åkte hem igen söndag morgon veckan efter :)
Och vi hade en trevlig tid där nere. Med massa sol och underbart sällskap:)
ville egentligen inte åka hem igen, för att vädret var underbart. Tanken att komma hem till sundsvall igen med snö och skit. Nä inge kul.
Men det visade ju sig att man åkte hem på rätt dag iaf. För nu är ju vädret helt kanon:) Jag älskar sol, och jag blir på så sjukligt bra humör när solen tittar fram så här:)

Ja tiden nere i skåne var ju bra. Om man bortser från att resan egentligen kostade 10000... Inte billligt!! hade ju kunna åkt utomlands för dem pengarna!
Kan ju dra lite snabbt vad det var som kostade. Och då är inte saker som man handlat där nere inräknat heller.

Men först då resan ner och upp med bensinen som kostade
3000 kr
Sen så började ju bilen krångla på vägen ner. Däcken dem mådde inge bra så hela bilen skakade.
Så när vi kom ner, på måndagen så ringde min syster till en kille som hon känner som jobbar som däcknisse och frågade honom om han kunde kolla på bilen för ett snällt pris. Och detta gjorde vi när vi var inne i kristianstad och shoppade lite. Och han sa då att vi skulle komma till han dagen efter så skulle han kolla. På vägen hem från kristianstad så åkte ju jag på en jävla fortkörnings böter..... Jävla skit. Körde 17 över på en 50 väg!! inge bra. Så där var det ju yttligare
2800 kr
Sen dagen efter så åkte vi ju och kollade däcken. Då visade det sig att alla fyra däcken hade separeret var av den dåliga ballansen när vi åkte ner. Så det var ju bara att sätta på fyra nybegagnade däck.. Balansera och dona!
Och för allt jobb som han gjorde, däcken och balanseringen så ville han ha. håll i er nu. Ett jävligt snällt pris kan jag lova. För däcken kan vi även ha nästa år som vinterdäck.
1200 kr.
Jävligt snällt av honom
Sen på resan hem tillbaka till sundsvall så stannade vi i tierp för tankning och ta ut lucas i solen så han fick sträcka på sig lite. och var även in och frågade om dem hade något skötbord på macken.
 Tog även lite kort på han och så. När vi använt klart kameran så la vi den på taket på bilen. Sen for vi hem över. Vi stannade i söderhamn för att hälsa på lite kompisar och skulle då ta lite kort. Och vad kom vi på då? Jo att kamerajäveln låg kvar på taket när vi åkte. Och jag fick ju panik. Alla kort tänkte jag, alla kort som man tagit på lucas nu när man var där nere och allt. Kameran brydde jag mig väl egentligen inte om eftersom det går att köpa nya..
Men iaf, tog fram mobilen ringde till 118118 och sa att dem skulle koppla mig till preem i tierp och det gjorde dem.
Pratade med tjejen som jag frågade efter om skötbord och hörde om hon skulle vilja springa ut och kolla om det låg någon kamera där. Och det gjorde hon, kom tillbaka och sa att hon inte hittade någon. Och jag fick panik. Klart som fan inte den ligger kvar, vem som helst vill ju ha en kamera.
Men sen visade de sig att hon kollat på fel parkering. Bad tvätthallkillen springa ut på rätt parkering och där låg den:):)))
Men tyvärr någon som kört över den. Men minneskortet var iaf helt :)
Tack och lov. Så han skickade upp det hit. Och nu precis kom posten och där låg mitt älskade minneskort.
Ja den kameran är ju trasig där av
3000 kr till åt helvete..
Så nu är vi då uppe i
3000+2800+1200+3000=10000 jävla spänn!!!
Billigt. Men vad är det dem säger Det kostar att ligga på topp och semestra som en vanlig svensson!!! Hahah

Härligt med pengar!
Tänkte även att när man kom hem då skulle man mötas av skattedeklarationen och bli betalningsskyldig typ 4000. Men icke då:D Jag fick tillbaka 4500 och peter 3900 så det var skönt :)
Så det där var våran resa det :P Men jag hade det bra ändå och det är det som räknas :)

Min lille man lucas han växer så det knaka. Han har nu fått två tänder på loppet inom två veckor och den tredje är på väg :)Storkillen, han har börjat visa tendens på att krypa. Putar upp rumpan i vädret och trycker ifrån. Han tar sig väl fem dm på tio min :P Haha Men det går framåt. Håller man han i händerna och står upp då går han:) så nu börjar det hända saker här hemma och tidigt med tycker jag :)
Tänkte lägga ut en massa bilder på honom nu som vi knäppt nere i skåne :D
























en massa bilder och fler har jag men nu kallar lillgrabben på mig så nu springer jag :D Tjolahopp!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Frida

Yes, vi tog reda på vad det r för en krabbat där inne, men det är ju aldrig hunda procentigt. Men vi har valt att hålla det hemligt :P

Postat av: Anki

Hej:) Ja, jag och Anton har flyttat. Vi bodde ihop i hus, i nedansjö förut men nu har vi tagit över min morfars hus i rännö, matfors. Är lite större och härligare här;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback