Mysigt:)

Idag har jag också varit ute och promenerat:) Skönt var det. Förstår inte varför man inte fått ut den feta röven förens nu det är inte så jävla jobbigt.
Men det är inte förens nu man kommit igång, då man känner att det här med att vara mamma det kan jag nu :)
Så nu har allting släppt nu går allting på räls:)
Lillfisen min sover nu igen efter en och en halv timmes vaket. Han sov ju även i vagnen men jag väckte honom när vi skulle in så att han inte sov fram tills nu och sedan pigg fram tills sex och somnar då igen. Så nu sover han och ska väcka han om en timme tänkte jag :)
Tycker synd om han när jag måste väcka han, men annars sover han hela dagen och sedan så blir han vaken hela natten och det tycker inte jag om :P
I natt sov han otroligt bra, även fast han nästan sov hela dagen igår så somna han strax efter elva och sov enda fram till halv fem:) Vakna och ville äta en tiss och sedan somna han igen :) Helt otroligt, och i sin egna säng med för den delen båda gångerna:) Sedan så vakna han vid tio igen men var inte hungrig utan han var vaken en timme utan att vilja ha mat. Men matade han strax innan vi skulle gå ut.
Han börjar bli en stor pojke nu:)
Vi var ju på vägning och mätning igår. Och nu är han över 6 kilo sträckte. Nu väger han 6010 gram och är 59 lång. Och han var jätte fin tyckte dem. Han följer sin kurva hur bra som helst. Inte för tjock och inte för smal helt lagom:) Det är min grabb det..

Idag har jag även hunnit vika en del kläder, satt upp en tvätt tid ringt två samtal bland annat ett till kyrkans församling om Lucas dop. Som vi antingen ska ha den 20 feb eller 6 mars:) Det är så jobbigt när man måste anpassa en massa eftersom familjen är utspridd över hela världen typ:P Haha
Mamma och tre systrar i skåne, pappa i norge och brödrar här i sundsvall. Och alla vill komma men alla kan olika tider:S Hmm det är jobbigt. Men nu står det mellan dem datumen.
Och på tal om svårt att välja så har jag fortfarande inte satt in någon bild i tidningen. Men imorgon ska jag fixa det med. Men har inte riktigt valt bild än, men ska räkna ihop rösterna och se vilken det blir och den blir det :) SÅ det får ni se i tidningen när den komme :)
Nu ska jag laga lite mat tänkte jag, älsklingen min kommer nog hem snart:)
Först ska jag göra denna listan som jag kopierade av pumzan :)

Namn: Anne, Angelica Theres Nordstrand

Kallas för
: Angie, murran(av min pojke) älskling, gumman, mamma( inte av mitt barn än men peter gillar att säga det ;) snäckan Ja och mycket mera:P)
Stjärntecken: stenbock

Höger eller vänsterhänt
: vänster

Piercingar: öronen, naveln och tungan

Tatueringar: Japp:) Ryggen, nyckelbenet och på höftbenet :)

Längd: 162cm

Skostorlek:37-38

Hårfärg: blondbrunt

Fräknar: Nja någon enstaka när jag solar eller på sommaren :)

Motto: Vad är det för något?

Kär? Klart som tusan att jag är :)

Önskar du att du bodde någon annanstans? Ibland gör jag det. Närmare min mamma och mina systrar, men då slits jag från mina brödrar här uppe. Men annars så trivs jag bäst här :)

Dricker du? Vatten,mjölk,coca cola och öl,sprit

Vilket schampo använder du? Elvital

Vilken parfym använder du? Jadu säg vad den heter. Gott luktar den iaf :)

Vad är du rädd för? Döden, att förlora min familj, och hur allting ska gå här i livet

Gillar du att tvätta? Ja faktiskt

Gillar du berg- och dalbanor? Jag inte bara gillar dem jag ÄLSKAR dem :)

Senaste…

Filmen du hyrde? Kommer inte ihåg. Det var verkligen evighet sen jag gjorde det. Inte sen jag lärde mig hur man laddade ner :P

Filmen du köpte? One tree hill s 6

Låten du hörde: No idea

Låten du laddade ner? Det gör jag aldrig

Personen du ringde? lillasyster min

Personen som ringde dig
? Broder robert

TV-program du såg? extrem home makover

Person du tänkte på? min älskling kanske:P

 

 

Favorit…

Låt: Ingen aning

Sak att göra: Vara med familj och vänner slår ALLT

Sport: allt som man rör sig i:)

Dryck
: Coca cola

Kläder: klänning,tights

Film: Honey

Bil: passat

Serie: one tree hill 

Har du någonsin…

Ljugit för någon? Jo

Varit i slagsmål? ja

Blivit arresterad? Njaa

Träffat någon från internet IRL? många

 

Antal…

Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? Ett par stycken faktiskt :)

Gånger ditt namn varit med i tidningen
? Skulle tro att det är ett X antal gånger men dem gångerna som det handlat om just mig, kanske två. Gången då jag föddes och dagispjäsen jag gjorde när jag var typ sex

Senaste…

Boken du läste? Haha har nog aldrig läst en hel bok

Personen du fick e-mail av? libero

Personen du fick brev av? försäkringskassan kanske

Personen du fick sms av? mickis

Gången hela din familj åt middag tillsammans? Igår

Saken du köpte? kläder till lucas

Vad har du gjort idag? Vaknat, matat lucas, bytt blöja, ätit mat, varit ute och gått, vikt kläder, pratat i telefonen, lagt lucas och suttit vid datorn

Brukar du svära mycket? nää

När stiger du upp på morgonen? 10.00-12.00

Vad har du på dig? Mina dansbyxor och ett linne

Vad ska du göra ikväll? Förmodligen bara mysa med mina pojkar :)

Vad är du allergisk mot? Absolut ingenting

Var har du ont? ingenstans tror jag

Använder du hårspray? Ibland i så fall proffs  

Kan du stå på händer?
Japp det kan jag faktiskt :)

Håkan Hellström eller The Ark? The ark

Salt eller socker? Socker

Gillar du ketchup? I love it

Är du glad nu? Ja

Var du glad igår? Jarå

Vad dansar du till? Det mesta som låter ;)

Stockholm är… ? En stad tror jag;)

Göteborg är… ? Stort och förbannat kul har man när man är där :D

Kan du sjunga? jorå

Spaghetti eller makaroner? Makaroner!

Land du vill besöka? Något varmt, spelar ingen större roll vart jag åker :)

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: linda

ja gör det.. vid 12 blir kalas! kram på re

Postat av: Frida

haha, jag förstår att du reagerar så.. Eftersom vi varit inskrivna på sjukhuset med Hugo fram tills igår så har han sina tio första pappadagar att ta ut nu, eftersom vi vart utskrivna först igår.. Lite rörigt det där :P

Postat av: elin

Näe, har inte gjort någon än. :) Får se hur jag gör! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback