Hallå!!

Hej hej, jag lever för er som undrar. Ni få som läser min blogg:P Haha
Men iaf så var det ju sjuhundra år sen jag skrev sist, och mycket har verkligen hänt sen dess. Kanske inte mycket i mitt liv, men i lucas liv:) Och som förgyller våra dagar och liv:)

Han döptes ju den 6 mars:)
Vi hade då dop för dem närmaste och några kompisar. Och det var en trevlig dag.
Lucas var otroligt snäll hela dagen, inte ett ljud i kyrkan gjorde han i från sig. Enda han sa eller lät det var två nysningar och ett leende:P :) Så det var verkligen skönt och han var jätte duktig.
Efter kyrkbesöket så gav vi oss av till lokalen i granlo där det bjöds på pastasallad tårta och kaffe:) Han fick många pressenter, massor kan jag säga. Tänkte skriva en lista av vad han fick och av vilka:)

Av släcktingarna fick han

Broder Daniel och fam: Ett par skor i strl 22 och ett halvband i silver med bokstaven L
Av farfar: Halsband i silver med medaljong lycka
Broder robert&Elin: Fotoalbum och halsband med ett L
gammel mormor och gammel morfar: mitt första år tavla som man kan sätta in kort i
farmor&Ubbe: Första tallriksett nallephu, pipmugg, skedar
mostrarna linda, cillen och johan och steven: första tallriksett och en blå kaninskallra i nalletyg
morfar:tavelram i silver
gammelfarmor: första tallriksett trolldale och pengar insatt på hans konto
gammelmobbo: tre bodysar i olika storlekar
Gammel faster angneta och leif: första tallriksett hattstugan
gammel moster med familj: släcktträd i tenn
Mormor och björn, en massa kläder bla, två overaller, fyra bodysar en jeansdress, en pyjamas och massa annnat:)

och av våra kompisar
Natalie&Erik: den vilda bebiresanbok och bamse godnattsagor på cd
Kattis&larsa: tallriksett med bilar
linda&thompa: baghera & nike dress
Madde, knekt& Isabell: handuk med ior, halsband med skorpion
maria&viktoria: flodhäst sparbössa
farbor Johan: bilsparbössa och en ramgiraff
Jenny&Johannes: Tavelram i silver baby
tant cissi: Första tallriksett nallephu och heffaklumpen, nallephu skorta nallephu hengselbyxor, nallephu mössa och nalle phu sockerplast:)

Det där var hans pressenter tror inte att jag har glömt något :P Vem vet:)

Hela dagen var helt kanon och lucas han var glad mest hela tiden. Skickades runt bland alla typ 40 personer och fick hälsa på alla :) Det tyckte han var kul..
Sen så var dagen över och då åkte vi hem och tog det bara helt lugnt och kollade genom alla sakerna och plockade upp allting och ställde det på byråer som ska stå i hans rum så småning om som just nu är peters tatuerar studio:) 

Mamma, syster linda och mammas karl kom ju upp på dopet med. Dem kom ju på torsdagen och stannade tills på måndag. Och som ni som då läst har förstått så åkte jag med dem hem sen på månadeg:)
Tog mig en sista minuten på söndagskväll, och åkte ner.
Där nere visste jag inte riktigt hur länge jag skulle stanna, hade inte beställt någon resa hem men det fick komma när det kom.
Men eftersom det blev en aning bråkigt mellan mig och peter så blev det att jag stannade där i två veckor för att vi skulle få tänka av oss och att allt lugna ner sig så att vi kunde prata om det när jag kom hem :)

Under dagarna där nere så kan jag ju säga att lucas han utvecklas :) Han prata på som tusan, hittade sin tunga och den tyckte han var sjukligt rolig. låg mest hela tiden, och sög på den och smackade en massa :D Haha han är så jävla söt...
Och ligga på rygg tycker han då inte om, eller han tycker ju självklart om det men han tycker det är roligare att snurra över till magen och där ligger han bra :) Tar bara någon sekund från att han börjat, gunga över tills att han ligger på magen :)
Skrattar mest hela tiden, ler och är jätte glad:D Han är aldrig ledsen och aldrig den minsta lilla sura min:P Han är helt underbar. Och jag kan säga att jag tror nog inte att det är många som har en sån här snäll bäbis.
Har aldrig haft en dag som han har varit grinig, grinar nästan aldrig. Och dem få gångerna som jag varit med om att han har grinat en längre stund som jag knappt kan minnas när det var men den gången blir man livrädd och helt fundersam.. Jag skulle gärna kunna ringa till akuten då för att det känns som att det är något allvarligt som är fel:P Haha
Men han är helt underbar!
Sen han var två månader så har han sovit hela nätter, fram till för två veckor sedan då han vaknade två gånger på en natt. Var lite gnällig. Men klappade han på rumpan, och gav ha lite mat sen så somna han igen.
Och nu för tre dagarn sen så vakna han igen och även i natt vaknade han och ville äta lite. Och jag tror nu att det kanske börjar bli lite mindre näring i min mat. Med tanke på att han sovit i två månader utan att behöva äta och sov nästan tolv timmar utan att äta! Men nu vill han äta efter åtta timmat typ. Så man kanske ska ge han lite ersättning sista målet på kvällen och se om han sover bättre då. Men jag klagar inte att han bara vaknar en gång per natt. Finns dem som har det värre. så det gör mig ingenting.
Annars flyter dagarna bara på:) Och allting går jätte bra och jag älskar verkligen livet som mamma :)
Jag skulle aldrig någonsin säga att jag ångrar vårat beslut;)

Men men, dagarna nere i skåne dem gick snabbt. Var ju ut en kväll med mina kompisar och festade lite ;) Det var kul. Mormor satt dp barnvakt:) Tatuerade mig gjorde jag med och då var syster linda barnvakt. Umgicks med systrarna och dem bara älskar min lille Lucas :)
Syster cillen ska ju också ha barn den 22 juni, så hon tycker att det är extra kul att leka med honom och känna på lite :)
Saknar redan alla där nere kan jag säga, Och jag längtar bara mer och mer efter att få bo dem nära ocha lltid kunna träffa dem och kunna få hjälp när man behöver. Fortfarande lika jobbig som innan och jag vill verkligen bo nära min mamma och systrarna:)

Vi var på en shoppingtur med jag mamma, syster jessica, jim och lille lucas. Mamma shoppade loss lite åt lucas. han fick då en nallephu body, nallephu skorta med tillhörande byxoroch lite till. Av mig fick han en jätte fin filt en vit med mjukt tyg och i hörnet är det nallephu logga med nallephu, nazze och ior:) :D
Haha märks det att jag älskar nallephu eller ? :P Thihi och det gör lucas med :D

jaoo, vad mer? Jag klippte mig när jag var där nere med. Fick tummen ur röven och gjorde det :) Blev väl ganska nöjd men jag kan ju aldrig ha min jävla lugg nere så det blir aldrig av att jag sätter ner den så jobbigt och fixa till sig. Så det där får bli en fets lugg :P Men dem flesta tycker ju faktiskt att jag ser bättre ut men inte jag. 10 kilo tjockare bara! :P

Men man vänjer väl sig någon gång skulle jag tro :D

Väl hemma igen då i sundsvall så har det väl inte hänt mycket.. Myst och prata en massa med älsklingen. Myst ed hela familjen och bara varit.
Var ju ut till matfors och hälsade på en tjej som fick barn för exakt tre veckor sen idag. :) Elin Nilsson med hennes lille son Casper:)
Han var ju såå söt och det var kul att träffa henne me. Blev en liten snabbis då jag skulle hem och färga håret på grannen och även hämta pälsk på jibbet halv tio.
Så hem igen, då vid typ halv nio på kvällen färgade granne Jennys hår lite blondare ska väl göras en gång till skulle jag tro så att det blir lite mer ljusare.. Inte allt för ljust men lite:) Sen så stannade hon hemma hos oss och passade lillen medans han sov och jag åkte ner till stan och hämtade älsk...

Dagarna dem springer bara förbi här hemma. Och snart sitter man på ett ålderdomshem och tänker tillbaka på livet , vad man gjorde rätt och vad man gjorde fel. Hoppas bara att man får sitta där och säga en massa man är stolt över. Den som leve får se!

Denna helgen har varit bra tycker jag :)
Fredagen så tatuerade peter så då var johan och sandra här. Snackade en massa skit med sandra. En trevlig prick där:) Hoppas man kan hålla kontakten det skulle vare kul. Dem ska ju ha barn i augusti dem så det kan bli kul :)
lördagen var det fullt upp!
Förmiddagen så åkte vi upp till nedansjö och hälsade på mormor och morfar:) Dem fick träffa lucas och det tyckte dem var skoj:)
Efter det så åkte vi hem gjorde oss ordning och hämtade lite saker åt lucas. Blandannat hans gåstol som han tycker såå mycket om :) Men han är inte super duktig än att springa runt i den men han tar sig framåt kan jag lova:) Och då skrattar han :) det kommer väl det med, han är ju bara liten än så länge.. .
Sen så åkte vi ut till bredsanm där det var öppet hus hela dagen för peters mammas karl fyllde 50 i torsdags och hade fest på kvällen. :) Jag var ju nykter då, men peter han festade till lite. Och vi hade det trevligt, pappa kom också dit. som en överraskning så ringde han till mig och sa. - Hej jag är hemma nu :) Och då sa jag att jag kunde hämta honom så kunde han få träffa lite folk han med. Och det tyckte han var skojj.
Efter partyt där hemma så drog vi oss hem hit. Då följde Alex, jacueline, och matte med oss hem och här hemma sjöng vi en massa sing it:) Det var roligt.
Plus att det var dax för en fylle tatuering :P Haha
Alle ville tatuera sig och det fick han. Två smilesyar under foten:P Haha inte klok någon utav dem.
Men kul var det, kan tänka mej att han kanske ångrar lite när han vakna i morse, men det syns ju inte som tur är :P
Sen vid halv ett åkte dem vidare till stan, men egentligen var ju kl halv två då eftersom man ställde fram klockan i natt. Så nu känns dagarna mycke längre. Och det är skönt. Känns att vi närmar oss sommaren. Iaf våren :) ÅÅÅ jag längtar..

Älsklingspruppen sjuk:(
I morse när vi vaknade så hade pruppen en fruktansvärd hosta och var lixom hes och skrovlade en massa när han andades
så vid fyra tre tiden ringde jag till sjukrådgivningen och dem ringde upp vid kvart över fyra. Och dem sa att jag skulle åka in för dem tyckte attt det lät som krupp då genom telefonen. Svårt att avdömma men hon ville vi skulle in iaf. Så hon skickade en remiss till primärsjouren typ eller hur det stavas och vi åkte dit vid fem tiden. När vi kom var det fem st före oss i väntrummet. Tänkte att det var ganska lugn. men det vi fick reda på sen då det var ju att det var bara en doktor som jobbade där plus att alla rummen var fullsatta med så dem skulle tas först sen vi. Och den personen som var inne på rummet hade som längst suttit och väntat sen kl två idag och vi kom in vid halv sex kanske. 40 min senare fick vi komma in då dom lät oss gå före eftersom han hade så svårt att andas och det lät inte alls något bra..
Fick sitta och vänta på rummet yttligare en kvart sen kom doktorn. Och han frågade hur det var och vi förklarade och han sa att det lät som krupp eller RS-viruset. jaha tyckte jag, vad gör vi då?
Ja han lyssnade på han och sa typ att '' ja men det låter faktiskt inte så jätte bra det hära''
Nähä, vad gör vi då rå?
- ja typ det vi kan göra det är antingen vänta och se. Men då sa jag att det går inte han kan ju inte sova och inte andas och knappt äta, stackarn! Och då sa han lixom, - ja men vi kan ju prova och ge han adrenalin och se om det KANSKE vidgar luftvägarna. Och är det så att det inte släpper vid kvällen så får ni komma in igen, och har det inte släppt efter en kvart så ger vi han lite till 
Men hallå?? KANSKE? Ska ni inte veta sånt?
Jaja tänkte jag kör på då, det kan ju inte bli sämmre. får väl se om det funkar då.  
Så då kommer det in en tant som ska fixa till den där maskinen, och herregud jag har inte sett något värre. Hon kunde inte sätta ihop sakerna på plats inte ens med beskrivningen, så vi fick hjälpa na! Sen kommer nästa tant in och säger typ,- ja jag kan ju inte med den här riktigt. vart ska medecinen vara någonstans? Kanske här?
Åå herregud säger jag bara, ska man verkligen ta hand om kunder när man inget kan. Jag blev ju för fan rädd. Vem vet vad dem gav?
Men men han sög i sig det dära i 30 sek och dem sa att vi skule vänta en kvart och hade det inte blive bättre skulle han andas in det där i yttligare 30 sek. Efter tio min hade det släppt ganska bra, iaf när han andades men ine när han hosta. Men sen efter 15 min då kom det tillbaka och doktorn kom med och lyssna och jag sa det att det försvann men kom ju tillbaka igen ska vi inte prova en gång till då som det står?
- nänä det behövs inte, det där rosslande är inte så farlig, så det kan vara så..
Jaha tänkte jag, men du sa ju att jag skulle komma tillbaka om det kom igen till kvällen och att om det inte försvann efter 15 min så skulle vi prova igen. Men nu helt plötsligt så är det inte så farlig längre utan kan vara så.
Stackars min älskade lilla son. Fyra månader och kan knappt andas. Kommer ju inte våga sova i natt ju..

Men men vi åkte hem iaf, väl hemma tog jag tempen och då hade han 37.7 efter en timme tog jag igen och då hade han 38.5. Så då gav jag han en alvedon och får väl se om det lugnar sig eller om man måste åka in igen..
Jaoo men så ser denna dagen ut, och en vaken natt skulle jag tro med.
Men helt galet, han är inte det minsta gnällig, ler hela tiden och skrattar. Men blir rädd när han inte kan andas eller när han hostar så att han kräks. Det gillar han inte. Men annars så är han super glad och gillar bara läget:) Goo pruppen våran <3
Men men nu ska jag få besök av tant Cissi och ska ta hand om lille skrutten som ligger och tittar på wipeout med pappsen:)

Vi hörs, lovar jag ska skriva mera om det är någon som är intresserade, får ju gärna kommentera ni som läser så ser jag vilka ni är :):)
Tjingeling!!!!




Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Evelina

Tänkte på smileyn under foten, jag körde en på mig själv under foten men två månader senare så hade den nötts bort så nu finns ingenting där. ett bra ställe att köra om det finns chans att ångra sig alltså:)

Postat av: Chrissie

Tjoho!

Var här inne o läste för första gången nu!!!



Kan förstå din längtan att bo närmare familjen. När man får barn är det på något sätt "tryggare" att ha sin familj nära!!!



Du får väl ta dina grabbar o flytta ner då!!!!



Väl ni kom iväg med Lucas o fick honom undersökt, men det är för j-gt att man ska behöva vänta så länge i ett väntrum med en baby som knappt får luft!!!



Super duper kramar!!!

/ Chrissie

Postat av: pia och ludde

Va jobbigt för lilleman att vara sjuk, hoppas han blir bättre snart, och bli lite bättre du oxå på att uppdatera här :) kramar

Postat av: Limda

du glömde mig och fredrik


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback