jobbigt!

Jaha, i natt blev det inte mycket till sömns kan jag säga.
Lillen fick vi i säng vid kvart över tio. Sen så vakna han första gången tjugo över elva, och gallskrek, fick ta upp honom och vyssa han. Börja hosta och tillslut fick han inge luft. slutade andas och då blev jag livrädd kan jag lova. sen kräktes han och efter det börja han grina igen. 
Sen igen vakna han efter en timme samma visa igen, sen efter 40 min sen efter en timme igen. plus att han hade 40.4 i feber och då sa jag det till peter att jag skulle ringa sjukrådgivningen och dem tyckte att jag skulle åka in med honom på en gång.
Så då gjorde jag det.
Väl inne så fick vi komma in på en gång:) Tur det. Sen så tog det ett tag innan det kom någon. Frågade hur det var med honom, skrev ner en massa och tog syretest på han. Och gav han lite syre i mask.
Sen kom nästa efter kanske 40 min, en barnläkare. Frågade hur det var med honom och så. Sen kom nästa tillbaka igen, gav han kortisontabletter blandat med vatten.Det tyckte han inte alls om. Men det gick ner :) Sen fick han näsdroppar, alvedonsuppar och sen så gav dem han mer adrenalin att andas in. Väntade en kvart och fick ta en gång till med adrenalin. Efter det fick vi sitta i 30 min igen. Sen kom dem tillbaka och lyssnade på honom. och sen så sa dem åt mig att jag skulle vänta tills barnläkaren kom igen så då fick jag vänta yttligare 30 min. Och då hade febern lugnat ner sig och han andades lättare. Så då mös vi till oss i sjukhussängen så somnade lucas på mitt bröst och jag kikade tv:P Men efter 30 min så sa dem till mig att det var ganska mycket att göra för barnläkaren så om jag kände att jag var lugn och inte orolig längre så fick jag åka hem om jag ville. Och det ville jag för nu när han väl sov så ville jag att han skulle göra det hemma så att jag också fick sova lite. Kom hem vid kvart över fem tiden. Då somnade han efter en stund igen i sin säng men vaknade efter 40 min och var jätte gnällig igen. Men då fick han sova bredvid mamma, och då sov han från sex till tio över tio:) och det var skönt.
Nu ligger han och sover igen efter en och en halv timmes vaket. Febern i morse låg bara på 37.1 så den har sjunkigt mycket :) Skönt det, och han verkar må bättre med fortfarande lite gnällig och mammasjuk:) Men det får man vara när man är sjuk:P

Jaoo så såg min natt ut. Inte jätte mycket sömns men ändå ska jag sätta igång och städa här hemma nu tänkte jag. 
Pappa kommer sen, då måste det ju vara fin :P Haha näe kanske inte med här måstes damsugas. Mycket stökigare är det nog inte. Men det ska iaf göras. Sen kommer älsklingen min hem och då ska jag nog vila mig lite om jag kan slappna av vill säga. Det är inte alltid jag kan göra det så lär väl vara vaken tills vi ska sova i natt istället. Men då sover man ju bättre i natt istället och hoppas på att lucas han mår lite bättre :)

Uppdaterar senare för er som är intresserade :) Hej hej 

 Lite bilder och filmer från våran lilla skit :)



Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: pia och ludde

Gud va jobbigt, men skönt att det verkar vända fort iaf. Förstår att du vart orolig, kan nog inte ens tänka mej hur nojig jag skulle ha blivit. Ge Lucas en krya på dej kram från oss :)

Postat av: sofie&arvid

Haha, aa :P Schysst, beach 2010 here i come!! :D Åh lille lucas börjar bli stor, och jaaaa vi måste ju ses så grabbarna får härja lite :) Kam


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback