Onsdag ;)

Jaha då sitter man här idag igen. En helt ny dag!
Lucas ligger just nu i sängen och grinar för fullt. Han vill inte alls sova, men han är jätte trött och grining och orkar inte alls vara vaken. Men tjurig som han är så vill han inte somna i sin säng utan gärna i min famn. Men det får han inte för det orkar jag inte längre, med tanke på att han börjar bli ganska tung så orkar jag inte stå och vagga honom i tjugo min. Så då får han ligga och grina med tio min mellanrum och då tar jag upp honom och tröstar han och ser till att han lugnar ner sig sen så lägger jag han i sängen igen. Men nu verkar det som att jag inte behövr göra det. Det blev precis tyst i sängen så jag kanske lyckades denna gången med :) Vem vet! Ska smyga in och titta sen när jag är klar med detta inlägget:)

Igår ägnade jag dagen åt att umgås med svärmor. Det var meningenm att hon skulle vara barnvakt men eftersom det kört ihop sig med tatuerartiderna så blev det inget tatuerande igår. Men det ska göras idag istället.

Lucas sov inte mycket igår på dagen. Två gånger sov han och då max 40 min varje gång. plus att jag väckte honom redan vid halv sex för att köra Peter på jobbet. Så han var helt slut som artist vid halv fem på eftermiddagen. Då gick jag och Lucas och la oss i sängen, pappa hade somnat på soffan så vi smög in i sängen och la oss.
18.50 vaknade jag igen och tänkte att jag måste väcka lucas annars kommer han inte sova det minsta i natt. Så jag tog upp honom och gick och satte oss i soffan. Men nej då. Det var ingen som ville vakna minsann. Så jag tog med honom in till skötbordet och tog av han kläderna bytte blöja och satte på pyjamasen. Men inte den minsta tendens till att vilja vakna. Men sen så vaknade han till och jag passade på att ge honom lite mat. Han åt ur ena bröstet sen så var det Godnatt igen. Så det var bara till att ge upp och lägga han i sängen igen.
Eftersom jag tänkte att han kommer vakna vid tolv igen och vara pigg så är det väl lika bra att jag kryper ner i sängen och passar på att sova. Så vid 21.00 kröp jag ner och somnade inte på en gång men kollade klockan en sista gång vid kvart i tio. Sen så sov jag :)
Kvart i fem vaknade jag igen och då ville lucas ha mat. Och det förstår väl jag med nästan 10 timmar och inte ätit något. Sen så somnade han om igen och sov till tio i åtta nu på morgnonen. Snacka om att sova. Trodde nästan att han var på väg att bli sjuk. Men nu verkar det inte som det :) Men jag blev helt chockad att hansove så länge. .Inte klokt ju :P Haha
Men jag kan lova att jag är utvilad nu iaf :) Skönt som tusan

Jao och nu sover han igen :)
idag är det fullspäckat schema känns det som. Emelie W kommer hit strax efter halv tolv:) Sedan så ska vi åka iväg och jag ska göra klart tatueringen och hon ska passa lilleman :D När den är klar så vet jag faktiskt inte vad vi ska göra men jag måste iaf hem och städa för imorgon kommer familjen min. Mamma hennes karl Björn och syster yster Linda :D Så då måste det vara fint :P
På lördag är det dop:D Har inte planerat ett skit. Men det där får mamma och Linda ta hand om :P Haha så slappar jag bara :)
Näe nu ska jag klä på mig lite och plocka undan litegrann:)
Hoppas alla läsare får en kanon dag idag då:)

Här får ni liten filmsnutt på min underbara son :) Och lite bilder på när han inte alls ville vakna i går kväll :P



Ähh jävla skit. Kommer fan inte ihåg hur man lägger in filmer. fattar inte att det ska vara så jävla svårt. Den får komma i nästa inlägg:D
Ähh nu fixade det sig. Med hjälp av en super snäll Fischer :D Tack tack

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sofie Stålnacke

Hehe, robban är min storebror som blev rullstolsbunden 2008. Jag jobbar som personligassistent åt honom nu på 50% så det är därför han nämns en hel del i bloggen.



Ja det brukar ju lösa sig, prästerna kan ju de där får man hoppas :D Kram

Postat av: madde

klart man måste ha doppresent då man ska på dop.. jo de är olika reor varje vecka. men den här gången va de halva halva priset på vissa ställen.. plus att jag alltid handlar på rea!=) på hemma kvällar bjuder dom även barnen på maten om man ha lite större barn och de är alltid nån som uppträder eller så:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback