Storapojken min:)

Tjena tjena!

Min lilla pojke börjar bli sååå stor ju.. Det är ju helt skandal så han växer..
Han ä sex månader och den 7 juni blir han sju månader. Det känns som igår, när jag fick mina värk där på natten. Brådskande fart in på BB och sen en timme senare är han ute. Allt gick så fort, samma sak med dem sex månaderna som gått nu.
Huvva! Vill inte att han ska bli stor riktigt än:( Men han är helt underbar och det är sagolikt att se hur han utvecklas och hur fort allting går:)

För ett tag sedan, vet inte riktigt när men kanske en månad sen så började han visa tendens till att sitta upp själv. MEn var en aning framåt lutat och vinglade han till det minsta så tippade han. Men sen så för en vecka sen så satt han helt själv hur länge som helst. Men tippade tillslut när han skulle sträcka sig uppåt och kolla in himmlen:P Haha så sött.
Men sen så igår när jag badade honom, så tippade han aldrig. Han satt upp i badkaret helt själv och nu sitter han verkligen helt själv. Behöver inte de minsta hjälpen:P Helt otroligt!
Och även att han fått en till tand på övre raden:) En tand som började komma fram när han var två och en halv månad men som aldrig sprack upp. Men nu har den spruckigt igenom helt och hållet och den känns :)Och även att den satt på vänstra sidan av raden. Alltså en hörntand:P Han tycker att man ska ta dem innan dem i mitten:P Haha så söt!
Med hans krypning/kråling går det också framåt:) Nu har han börjat med en ny teknin. Han slår upp rumpan i luften sen tar han tag med båda handflatorna i golvet och drar sig frammåt:D Haha super gulligt!

Han äter nu en massa gomat, gröt och ersättning/välling.
Jag började förra veckan med att vänja av han från bröstmjölke. Då jag gav han bröstet när han vakna vid sju tiden typ, sen så får han gröt vid elva, mat mitt på dagen någongång och även på eftermiddagen när vi äter middag:) Och sen så fick han även bröstet på kvällen när han skulle sova men nu ger jag han ersättning då och bröstet den gången han vaknar på natten:) Och det verkar funka kanon tycker jag. Han bara älskar mat, en riktig matgris är vad han är. Och glad är jag för det, tänkas om han skulle skita i flaskan, och i allt vad mat innrbär. Det skulle inte vara kul inte. Men nu gör han inte det :) Och det är underbart.
Jag bara älskar mitt barn, och jag älskar min familj så otroligt mycket.
Nog för att det har varit lite problem fram och tillbaka då och då, men det tror jag att dem flesta har någon gång. Och jag anser att problem är till för att lösa och det är precis vad vi har gjort och håller på. För vi vill vara en familj och ger inte upp för jag älskar peter så långt in i själen jag kan komma och han har gett mej det finaste man kan få på denna jorden och det är våran älskade son Lucas.. Är så otroligt lycklig och glad att jag har dem två i mitt liv..

Mjo så nu har jag då varit in och skrive lite. Tänkte göra mej ett litet bildinlägg senare med massa bilder på min lilla skrutt:) Nu ska jag plocka lite här och ladda inför kvällen :)) Hej hej

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: pia och ludde

Oj, va mycket som ha hänt med grabben. Hoppas vi kan ses snart så dom får busa lite. Vi får försöka planera något till veckan, om ni har bilen ;) Kul att du lyckades uppdatera oxå, tycker att det är lite långt mellan gångerna nu :P Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback