Ingen bra dag!!

Ja denna dagen började ju som en helt vanlig tycker jag!
Vaknade vid halv tio och skulla då kliva upp och göra mig klar för att träffa barnmorskan kl 13.00
Efter det skulle jag och älskling på försäkringskassan för att få massa information om föräldrapenning och allt sånt.
Så upp och hoppa ur sängen, fixa till mig och äta. Fick endast i mig tre skedar gröt. Vet fan inte vad det är med mig nu, får inte i mig någon mat alls nu. Har gått ner två kilo och några gram nu. Men jag kan verkligen inte äta något. Och jag mår skit! Fyy. Och jag kan inte tro att det är så bra att gå ner i vikt nu heller:S
Men men, ja. Packa lite kläder till älskling så att han skulle slippa sitta med sina jobbarkläder på möte.
Syster min ringer precis innan jag ska gå, vi babblar på och jag går i väg mot bussen.
Pratar och pratar, bussen kommer och jag kliver på. Vi avslutar samtalet och bussturen den fortsätter mot MVC. Jag kliver av och tänker inte mer på den bussresan alls. Kommer upp till avdelningen där jag ska och sitter och väntar.
Klockan blir ett, klockan blir fem över ett, klockan blir kvart över ett. Ingen som kommer och hämtar mig alls.
Hmm tänker jag och tillslut kommer det någon och frågar vad jag heter och mitt personnummer och så.
När hon har kollar upp det så konstaterar vi att jag ska ju inte vara där förens på TORSDAG och inte ens klockan ett utan halv tolv.
Hur fan kan jag ta fel på klockan ett och halv tolv, den 27 eller den 29 :S Ja som sagt jag var inte alls vaken och den här dagen kan bara sluta på ett sätt.
Det är bara till att vandra in till stan då och fördriva tiden tills pojken slutar.
Går in på Charm och hälsar på Cissi och kommer då på att, Va fan jag bär inte på någon påse:O Vart har den nu tagit vägen???
Jag tänker tillbaka och funderar på om jag fick med mig påsen hem i från, om jag glömde den vid bussplatsen eller på bussen eller på toaletten uppe på Mvc.. Men jag kan fan inte komma på det. Och i påsen låg min karls kläder. byxerna som jag köpte till han och det var faktiskt hans dyraste byxor och det gjorde ju mig ennu mer nervös... Men kommer inte på om jag fått med mig det eller inte. Kunde inte tänka fick inte in i hjärnan vart jag gjort av dem. Ingenting fungerade.
Men men kan inte mer än att vänta tills man kommer hem för att se om dem är kvar där.
Jag gick en sväng på stan och träffade Elin med hennes girls, där satt dem så gott och fikade.
Gjorde dem sällskap så att min tid skulle gå fortare, vid kvart över två gick vi ner mot navet där älskling skulle hämta mig innan möte. Men på vägen ner så ville inte riktigt min kropp fungera med mig.
Och det förstår jag, tre skedar gröt till mig och en liten plutt på en dag det är inte mkt.
Blev yr som tusan fummlade en massa och blev alldeles kallsvettig. Så jag sa det till P att jag måste hem och få i mig något snabbt. Men hemma fanns ju inge snabbt så jag gick in på ica och handlade banan och macka och en dricksyoggi, bättre blev det men var inte speciellt sugen på att sitta på ett möte så vi åkte hem istället.

Och nu till det roliga, väl hemma konstaterade jag ju att påsen stod på skostället :D Haha. Hade inte ens fått med mig den ut. Väldans tur för mig:)
Min hjärna den var inte med mig för fem öre idag. Så en bussresa in till stan helt i önödan!

Här står den söta lilla påsen då! Helt ensammen och där har den stårr hela dagen.

Vilade mig lite och sedan åkte vi iväg och storhandlade massa mat och massa bäbe saker:)
Så nu har vi faktiskt handlar blöjor:P Thihi Visste inte riktigt vad vi skulle ta men tillslut så tog vi något som såg bra ut och verkade bra. Och kilona var 3-6 så antar att det är dem man ska ha. Det var lixom det näst minsta. Minsta var 2-5 kilo. Men förmodligen kommer ju bäbisen väga något på tre så vi tog dem:P
Köpte också haklappar suuuper söta små saker så att lillen kan kräka på dem istället för oss:D köpte också nappar, tvättlappar och en sugleksak. Kanske inte för att den kommer behöva det direkt kanske men senare:D
Och en massa mat till oss då:)

Och dem här tjusiga blöjorna köpte vi :D
Undra om dem är bra, någon som vet, någon som har provat dem? :)

Ja det där var väl allt för idag, nu ska pojken gipsa in magen min med gipsbindor:D Ger resultat sedan tjohoo

Kan även lägga upp två bilder på Cissi, färgade hennes hår igår:D

Hon blev super snygg iaf. Kan ju säga att jag känner mig helt klockren i den där Jacson tröjjan:D Lillmagen min som jag hoppas att bli av med snart :D

Permalink Allmänt Kommentarer (7) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Cissi

ditt lilla as :P haha, vem sa att du skulle lägga upp dom där bilderna :P haha!

Postat av: Camilla

du kommer ABSOLUT måsta använda blöjor nummer 1. man kan inte riktigt lita på vikten som står på. dessutom rekomenderar jag pampers till att börja med. jag och andra kompisar har upplevt att libero läker (vid benen) på de små storlekarna.. =/ lite att fundera på gumman! :)

Postat av: Angen

hur mås de här då`?

Har du svårt att äta?

kram kram

Postat av: Angen

haha jasså!

du skulle ha kommit fram å hejjat =)

sprang ja i träningskläderna elr såg du mig då man såg ut som folk? haha!



sådär med maten hade ja i början, jag gick ner 5 kg..men ät de du tycker är gott..elr de du vill ha just för stunden..Mariekex sa min BM att jag skulle klämma i mig =)



Kram

Postat av: madde

hej angelica. angående blöjorna rekomenderar jag 1 i början, isabell hade ettan till hon va nästan en månad och då vägde hon 3758 då hon kom. men pampers är mjukare och mer elastiska tycker jag men dom upplever jag även att dom blir blö utåt men håller barnet torrt, kanske inte så stor mening då byxorna blir fuktiga, så på så vis är libero bättre, men börja med ettans blöjor, ett tipps bara! kram från mig och isabell.

Postat av: madde

Postat av: Anna-Carin

hej Angelica! tycker helt klart libero har varit bästa blöjorna då jag tycker pampers har en viss lukt:( men de är mjuka och smidiga ist. men tycker nu när libero har bytt mönster på sina att de har blivit mjukare oxå. och du kan nog kanske komma att behöva 1an på blöjor...men man brukar få några blöjor på sjukhuset oxå, som räcker medan man är där iaf. filip vägde ju 4096g när han föddes och vi använde 1an som vi fick i påsen på bb å sedan körde vi på 2an..men handlar nästan mer om formen på bebis än om vikten när man kollar blöjor..ååh tänk snart är liten ute. sköt om "er" kram anna-carin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback