:)

Ja nu har det ju hänt lite sen sist:) Massa roliga saker bara:)
Den 30/1 var jag hem till Sandra och hälsade på henne och elwira. Jag och lucas tåg en biltur dit.
Skulle även titta på lite kläder som hennes söta lilla Wilmer vuxit ur. Fick med mig bra mycket där ifrån. Verkligen jätte snällt:)
Lucas och Elwira lår mest bara på golvet och pratade med varandra. Såå söta är dem :)
Tittade på robinsson också, men inte hela programmet åkte hem efter tredje pausen.. Men det var skönt att umgås med lite folk, och någon som också har barn i samma ålder som lucas:)

Är dem inte vackra då :)
Lucas han försöker nog allt röra lite och flörta med henne litegrann :P Thihi

Den 31/1 så började jag med köket. Spackla och sätta upp lite tapeter :)
Var ju så kaxig att jag skulle pront göra allt själv, men insåg när jag skulle skära upp tapeterna och sätta upp dem att jag kanske behövde lite hjälp endå:P Haha
Så då fick peter hjälpa till, meningen var ju att han bara skulle hjälpa mig med första och sista våden men han fick hjälpa mig med alla sju :P Haha
Medans vi tapetserade så passade Johan lucas :) Och det gick bara bra, lugn var han med :)


Så hära såg ju väggen ut först. Massa spackelhål och bara tråkigt :P
Men sedan blev det så hära :)



Och tillslut blev det så här:)

Faktiskt ganska nöjd:) För att vara andra gången jag tapetserar så tycker jag faktiskt att jag är sjukt grym :P Haha

På måndag, mitt på dagen så åkte jag och Lucas ner till söderhamn :) För att hälsa på Mickis och lilla Theo..
Där stannade vi mån, tis ons och åkte hem med tåget vid sex tiden :)
Tre super härliga dagar med massa filmtittande, mys, promenad och bäbisprat:) Thihi
Det är så skönt att vara där nere, bara slappna av och njuta av livet med trevligt sällskap:)
Är så glad att jag träffad Mickis, är så skönt att man har någon som man alltid är välkommen till och stanna en natt eller två och bara prata och umgås:) Det tycker jag om. Verkligen stor kram till er båda för att vi får komma ner och hälsa på er då och då:)
Med stora förhoppningar så kanske hon och Theo kommer upp den 6 mars på Lucas dop:) Hoppas hoppas iaf...
Lucas fick även låna Theos hoppgunga:P Men eftersom theo väger 2 kilo mera och är 1 cm längre än lucas så nådde inte lucas riktigt ner med sina små fötter så det gick inte så bra :P Haha
Men vi gjorde ett nytt försök dagen efter då Toffe, Mickis bror sänkte ner den lite. Och då gick det super bra :)
Men han förstor fortfarande inte riktigt hur man skulle göra, man kan ju inte lära sig allt på en gång eller :P Thihi Sötfisen min!



Här var det andra dagen och då är fötterna lite mer nere i golvet men han stod mest bara och studsade till någongång ibland och skrattade som tusan :P Det tyckte han var kul :)

Här kommer lite fler bilder på dem tillsammans :)
Som vanligt så tittar alltid Lucas in i mot kameran :P Linslusen min:)
Theo till höger och Lucas till vänster då :)

Och här tittar ju theo in i kamerna men lucas små kikar nog på mickis skulle jag tro :P




'' Titta här Lucas, har du sett min hand här. Den är sjukt rolig att titta på :P Haha Man kan kolla på den hela dagen och det är suuper intressant''
''Ja den är faktiskt det Theo''
Haha dem är ju så jävla söta dem där små prupparna :)
Längtar tills dem blir lite större när dem verkligen förstår varandra och när dem kan leka med varandra :)





Senare på kvällen då blev lucas super trött så då tyckte han att han skulle slå sig till ro i soffan och sova en stund :P Thihi
Gick verkligen inte att få liv i stackarn. Mycke bus med Theo då blir man så hära :)

Här har vi lilla Sickan. Han och jag är riktiga kompisar vi :) Busade på som tusan med han ute i snön och kastade boll. :)
Promenerade ju en sväng också och hälsade på gammla svärmor och mormor.. Trevligt att träffa dem :)

Här har vi mickis och lilla Theo som sover så sött i vagnen :)


Här har vi mickis och Lucas, mickis mamma med Theo:)

Vi hade verkligen jätte trevligt och mysigt när vi var där nere. Kommer deffenitift åka ner igen om dem vill ha ner oss igen så klart :) Men det tror jag nog :P

Även fast vi skulle åka hem så var lucas glad som alltid :) Thihi sötproppen min då;)


Igår var jag och Jenny på birsta en sväng, köpte den andra byrån till sovrummet och köpte även ett påslakansätt till lucas säng;) Han har sagt till mig att han gillar nallephu så därför köper jag ALLT i det temat:P
Thihi kan kanske vara så att mamma tycker om nalle phu kankse :P Thihi men det hör inte till :D
Täcke:)
Kudde:)
Och så hära blev det i sängen :) Mysigt skulle så gärna vilja krypa ner och sova med han :)

Senare på kvällen så byggde jag och jenny ihop den där byrån medans peter och erik kika på film :)
Så här såg det då ut :)
Jag lovar jag hjälpte också till även fast jag inte finns på bild:P Och lille Lucas i bakgrunden han piskade och läste beskrivningen :P

Sedan så åkte Jenny iväg och handlade, hon köpte massa ingridienser till en cheeskake:) Som vi sedan satte igång och bakade ihop. Första gången vi gjorde en båda två, så jag är väldigt nöjd med reslutatet och gott var det med. Mumma:) Så idag blir det träning för att träna bort den där biten som jag åt plus lite naturgodis :P

Här har vi en trött bäbis också :) Första somnade han här, men då fick mamma väcka han och ge han kvällsmaten och sedan somna han i min famn och sen så la jag liööskrutten i sängen för att sova för natten. Somnade ganska sent igår somna vid kvart i tolv kanske. Men då sov han till nio i morse istället. Själv var man vaken redan vid åtta för att ringa en massa samtal till Bvc och Mvc:)

Så dära det var allt för mig. nu ska jag städa en massa medans både Lucas och erik ligger och sover :) Thihi dem är söt båda två:P Erik ligger i soffan helt utslagen och Lucas ligger i sängen sin :)
Hej hej :)

Permalink Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Helené - Mamma till Elton

Jättesnygg tapet! Blev superfint :)

Postat av: madde

gud va snyggt ni har hemma nu!!! och suuper fint påslakan set.. mysig att komma bort lite=) få man sakna varandra lite också. :) synd ni inte kunde komma idag.. kram på dig!

Postat av: Helené - Mamma till Elton

Jag har fått alla tre dina kommentarer, men jag har så att jag måste godkänna dom först, innan dom syns :) Därför du inte kan se dom..



Japp, de är jag på bilden! Måste säga tack, MEN jag har inte gått ner ;) Haha! Snarare upp! (Eller jag gick upp 40 kilo med Elton och ha ca 20 kvar..)



Japp, de var nog oss du såg :) Vi vinkar alltid till vaktmästaren, som mycket riktigt är Eltons pappa :)



Trivs ni i lägenheten? :) Vi var oxå och kika på den :)

Postat av: Sandra

Åhh va mkt fina bilder ;) hihi.. Mysigt att komma bort lite =)

Postat av: Angen

Hej!



ja den är bra det jag hunnit utforskat i den iaf =)

med oss är de bara bra, full fart!!

hur mår ni?

Postat av: Helené - Mamma till Elton

Haha, de gör absolut inget! :)



Okej! Vi har oxå gjort om en massa här, allt egentligen.

Ja, när vi var och kika hade vi nästan preis blivit klar här hemma och Elton var inte så stor då. Så vi kände att vi ville vänta ett tag :) Just i samma veva, var vi och kolla på massa 3:or och vi tyckte han skulle ha lite för mycket, med tanke på hur mycket som skulle göras..

Vad har ni gjort om då? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback