Fettisdag idag då:D

Jaha, då var denna dagen förbi med ::)
Länge sen jag skrev nu igen men har knappt suttit framför datorn något nu på en vecka. Har ju haft systeryster på besök och har umgåtts med henne mest hela tiden så då har det blitt lite dator. Men skriver lite nu istället :)

Kan börja med att syster kom upp till oss den 9/2..Och just den dagen gjorde vi inte mycket. Och egentligen inte alla andra dagar heller. Mest umgiks och bara rådde om varandra. Men hon prata och kramades mest med lille lucas hon. Hon är såå glad över att vara moster. Och det är jätte jobbigt att hon inte kan träffa han oftare så att dem får en riktigt relation med varandra. Men det är inte lätt när hon bor 90 mil här ifrån likaså mina två andra systrar och min mamma. Så det är lite jobbigt faktiskt. Men man får göra det bästa av situationen :)
Ja, men dagarna dem gick. Vi åkte mest runt och hälsade på lite folk som inte träffat henne på två år. Var ute och gick i det helt otroligt underbara vädret som vi haft dem senaste dagarna:) mer än så gjorde vi nog inte. Ganska tråkigt tänker ni nog men vi bara rådde om varandra och myste och var glada över att träffa varann:)
På lördag i alla fall, så ville Linda göra något för mig och Peter. så då sa hon att hon kunde passa lucas på söndagen så att vi fick fira alla hjärtans dag. Men då sa vi att hon kunde få passa honom på lördagen istället då allt har öppet:)
Och det gjorde hon. Så på lördag då lämnade vi av henne och Lucas os faster vid elva tiden på morgonen :D Och jag och peter åkte vidare in till stan och kollade runt lite och bara va:) Sedan åkte vi hem till hans mamma och var där ett tag och sen så åkte vi hem till kristina och Daniel och hälsade på dem :) På ett sätt var det helt underbart att bara vara själva och inte behöva tänka på något annat men ändå var det jobbigt att Lucas inte var i närheten och det kändes otroligt tomt.. Men det var skönt med :)
Hemma hos kristina och daniel så spelade vi lite tvspel och snackade en massa skit:)
Sedan vid 18 tiden så hämtade vi syster och Lucas igen, körde hem dem och åt lite middag. Sedan så var det dax för bowling vid tio tiden med kristina och Daniel:) Så då bowlade vi en timme och det var suuuper kul. Har inte gjort det sedan 6 veckor innan lucas kom och innan jag blev för tjock och innan jag var gravid så var det bowling, jag ljuger inte om det blev varje helg:P Thihi och jag älskar bowling:)
Så det var jätte kul.
Danne kom självklart etta, men han vann bara över mig med fyra poäng. Jag kom tvåa, peter trea och kristina fyra:)

Haha Jag bjuder verkligen på den där FETA röven!! Hur snygg bowling stil har jag inte då:P Hahah
Jag looovar jag var helt nykter, men vet inte alls vad jag fick till där :P Haha

Efter bowlingen så bar det av hem till k&D och spelade lite mer tvspel körde turnering med mariocart :P Det är kul tycker jag. Käkade lite popcorn och drack vatten :P
Men sedan vid ett kvart över ett tiden så¨tyckte jag att det var dax att röra sig hem över. Och hemma hade allting gått kanon bra :) Lillbubbas somnade vid kvart i tio och sov hela natten som ha nu gjort i över en månad. Det är såå otroligt skönt:)
Han somnar inte senare än 23 tiden sedan sover han till åtta halv nio på morgonen :)

Så den dagen var faktiskt skön och lugn och inte behöva tänka på någon annan än sig själv. Men jag saknade så klart min lille skrutt:)

Söndagen då var man seg kan jag lova :P Man är verkligen inte van att gå och lägga sig så sent och vara ute och ränna. Vi somnade nog inte förens vid tre tiden och vaknade vid halv nio men då tog linda lucas så vi fick sova lite längre :) Tack gumman<3
Och den dagen spenderade vi uppe i nedansjö hos broder och hans familj. Så att syster fick träffa honom:) Och även mobbo:)

Den 12/2 så var lillgubben en stor pojke:) Han låg på köksgolvet på sin filt och vipps så fick han för sig att vända sig från ryggen till magen :P det gick snabbt att komma till sidan och lägga över ena benet och rulla över så han låg på armen men sen så blev det lite jobbigare att komma över sin egna arm så då fick mamma hjälpa honom lite :P Sedan så gjorde han det ennu en gång och då klarade han det alldeles själv:D Det går så fort nu och jag tycker att han är då tidig :P



Sedan i söndags så började han visa tecken på att ha vill sitta upp. När han sitter i sin babysitter så ligger han ju lite tillbaka lutande men då försöker han med all kraft att sätta sig upp.. Han lyfter benen och trycker på med ryggen.. sitter han på i vårat knä och vi lutar oss tillbaka i soffan då gör han så igen för han vill inte alls ligga ner han.. Han ska sitta. Samma sak som vi alltid gjort så har vi lagt han i soffan så att han är halvt sittande och lutar sig tillbaka på armstödet. Svissh säger det bara så sitter han upp. Och har han lite stöd i från soffkanten så sitter han upp helt själv. Det är helt galet. Han är så sjukt snabb.. Jag blir nästan rädd, snart så är ha stor och springer runt själv här hemma :P

Den 14/2 då kunde jag inte hålla mig längre. Då var lucas 3 månader och sju dagar. Då jag sprang runt och mummsade på en banan :P Och jag kunde inte låta bli och låta lucas smaka lite :D Haha
Men han tyckte nog inte om det:P Han ville inte alls ha den i munnen.. Så jag får nog vänta ett tag till innan jag provar igen :D men nu har jag af provat och min nyfikenhet är över:D Thihi


Idag då är det ju fettisdag om det är någon som glämt bort det :P Haha
Det har då inte jag gjort. Men man skulle ju kunna tro att jag har det varje dag:P Thihi
Men iaf så stod jag och tänkte på om man skulle köpa semmlor eller om man skulle göra egna. Och om jag gjorde egna så funderade jag på om det skulle vara helt egna gjorda bullar eller om jag skulle köpa dem. Men det slutade med att jag köpte bullarna iaf :P Och sedan fixade jag ihop fyra semmlor här hemma. Som dock inte är uppätna än dem står fortfarande på spisen men dem ska ätas upp nu snart. Tänkte bara passa på att skriva nu när lucas somnat för natten och sedan sitta i lugn och ro och ta ett glas mjölk och en semmla :D
Och saken den är ju att semmlorna i afären är ju självklar godare, men dem är också dyrare. Detta att göra hemma är billigare och en roligare grejj att göra dem själv:P
 
Mumma:D
tredje dagen irad nu då som Lucas somnar vid halv tio och sover till halv nio på morgonen. innan har han somnat vid elva på kvällen och sovit till halv tio på morgonen. men nu har jag fått in en ganska bra rutin då han somnar vid halv tio och vaknar lite tidigare. Då hinner jag ha lite egentid på kvällen och man hinner även med mer saker på morgonen och dagarna blir mycket skönare när dem blir längre. Och eftersom han nu i över en månad har sovit hela nätter så gör det inte mig så mycket hur länge jag är uppe. Jag kan iaf vara uppe till tolv och sova en hel natt ocg vara pigg sedan :) Det är sååå otroligt skönt att lillgubben min är så duktig. jag blir så stolt:)

NU ska jag gå och äta en bulle med ett glas mjölk sätta mig i soffan och mysa med älsklingen sedan ta mig en dusch och sen så ska jag dejta kudden :) Godnatt allesammans:D

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Elin

Haha jaadu ajg vet inte jag heller riktigt men som jag förstår det så ska det väl egentligen inte vara någon fara om dom ligger med huvudet neråt, min lilla rackare ligger med huvet lite snett så det blir vändnings försök på förlossningen om den inte har kommit sig till rätta eller så snitt. Om jag har förstått allt rätt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback