Trevlig helg:) Tre månader idag :)

Hej hej :)
I fredags var älskling och jag bara hemma hela kvällen. Hade massa gott med popcorn, chips och naturgodis. Tittade på 2012 men stängde av efter halva ungf, blev så himmla trött så vi gick in och la oss med lucas istället :)
Lördagen började ju bra. Kanon väder hur underbart som bara den:)
Vi bestämde oss för att åka ut till madde, kneckt och isabell. Där vi fick goo mat. Madde ställde sig och lagade mat. Det blev fläskfile, potatisgratäng och gorgonzola sås :)
Jag är faktiskt inge störra fans av gorgonzola men såsen var faktiskt god:)
Efter maten blev det en massa mys. Grabbarna spelade xbox medans jag och madde passade två små turtiduvor:)
Tror dem är lite kära faktiskt:P
Till en början var Isabell som då är nästan tre månader äldre än Lucas, då blev hon lite rädd och tillbakadragen. För det var ju faktiskt inte hennes spegelbild hon såg. Det var en jättebjörn som rärde på sig och rörde vid henne. Hon blev helt faschinerad och ville ta på Lucas hela tiden. :P Thihi Men sedan gick det bra. Och då var det dax för turtiduvorna. Isabell började röra vid han, slikade på han när hon kom i närheten och helt plötsligt då vänder dem sig mot varandra och klockrena pussen gav dem varan:) Hahah det var så jävla underbart och jag fick det även på bild :P


Thihi är dem inte söta :D



Madde provade på att vara tvillingsmamma:D Det gick ju bra :)

Dem är ju så helt klart underbara :)

Söndagen:)
Idag är då Lucas tre månader gammal:) Tiden bara rinner iväg det är helt galet hur fort det går.
Och imorse när han låg på sin fårfäll så busade jag lite med han, och tänkte att jag skulle prova och kittla han som jag brukar. Och idag då skrattade han på riktigt, han log bara inte utan han skrattade riktigt högt med.. Åå jag blev så varm i hela kroppen när jag hörde det. Han börjar ju bli så stor. Och även idag har han pratat som tusan. Högt med, och hela dagen. Han har inte varit tyst en sekund ens. Och pratar man tillbaka då pratar han ennu högre:) Det är så kul att höra. Jag skulle kunna sitta hela livet och bara lyssna på han. Dag in och dag ut:) Man längtar mer och mer tills den dagen då han säger sitt första ord, eller när han börjar försöka få fram ord :) Guuud så jag längtar :)
Och han har också suttit i matstol för första gången. Han är ju lite vinglig men det tar sig:P
Vi la en filt runt han så att han fick mer stöd för än kan han inte sitta själv:P Då hade han rammlat omkull ju :P




Åå dreggla gör vi också, i stora mängder hela dagarna:P Haha
Lillgregglaren min! :) Sötpojken

Dagen idag spenderade vi hos svärmor:) Såå glad blev hon när vi kom förbi:) Å lucas busade på som tusan med henne och pratade bara en massa skit och skvallrade på pappa och mamma hela tiden :P Haha
Busfröt mitt:) Mamma och pappa älskar sin son över allt annat!
Är så otroligt stolt över min familj och jag älskar Peter&Lucas mest!



Lille lucas pratar som tusan :) Sötisen min
Låter ju som att han är galen, men han kom på rösten sin idag så¨han lever på:) Thihi
Han är ju så himmla underbar :)

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Helené - Mamma till Elton

Hmm, de minns jag inte. Men jag vet att vi tyckte att han skulle ha för mycket (med tanke på dom andra 3:orna vi var och kolla på och jobbet som man var tvungen att göra där). Får man fråga vad ni gav för den? :)



Ojdå, då har ni ju gjort mycket! :) Säkert jättefint!

Vi bor i en 2:a nu bara. Så de börja bli lite trångt! :) Men de funkar än så länge, de jag saknar mest är förvaring. Nånstans där vi kan stoppa in Eltons alla leksaker ;)

Trivs ni här i området då? :)

Postat av: Helené - Mamma till Elton

Okej! :) Då fick ni ju bra pris ändå! När vi var och kika, ville han ha 55 tror jag.



Vi trivs oxå jättebra här! :) Nära till allt och ändå massa grönområden!

Vi bruka gå på Stor&Liten (öppnaförskolan), där är de alltid massa mammor och barn! Kom dit nångång :)

Alltid kul att lära känna nytt folk!



Hur gammal är Lucas då? :)

Postat av: elin

Japp det ska jag göra.. ;) Har inte besämt mig än, funderar på att åka in till birsta innan jag ska möta mamma runt ett tiden i stan. :) behöver nya mjukisar! =P bikbok i stan la ju ner så antar att jag måste enda ut dit !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback