Nu så är jag igång igen:)

Ja nu var det ju ett tag sedan jag skrev kan man ju säga!
Har varit lite mycket nu, fyllde ju år. Då gjorde jag inte mycket. Hade det bara trevligt här hemma.
Linda och Fredde kom på besök så jag bakade en tårta till dem :) Fredde som ville ha och då fick han det :)

Ja dagarna dem bara springer iväg. Min lille fis han bara växer och växer.
Pratar mer och mer hela tiden. Alldeles nyss så det enda man hörde från honom det var grin. Sedan började han le mer och mer när man kittlade han på hakan och tröck han på näsan. Men nu skrattar han hela tiden så fort man pratar med honom eller gör någon roligt grimas eller låter konstigt. Då skrattar han som en tok och till och med kommer ett litet ljud:)
Och han pratar hela tiden:) det är så gulligt:D
När det väl sätter igång då går det verkligen fort. Och han håller sitt huvud helt själv nu. kanske inte om man böjer honom bakåt precis man måste ju hjälpa till lite fortfarande. Men när han sitter så håller han det. Och han är expert på att stå upp:) Och tycker verkligen om att ta två tre steg med om man håller han under armarna:)

Snart tillbaka, nu vaknar han IGEN och grinar:/

Så där. En svän med lite mys på bröstet i soffan så somnar han tungt:) Lillfisen min<3
Ja tiden den går riktigt fort och han börjar bli stor. Vet inte riktigt hur lång han är eller vad han väger nu men vi ska på vägning och mätning imorgon så det ska bli spännande :)
Han måste minst ha gått upp två kilo tycker jag sen de 16 december :P haha det känns i armarna nu för tiden då man går runt och bär på honom:) stark blir man..

I helgen var jag ut för andra gången. men denna gången gick det mycket bättre, var inte lika nervös och lika spänd som första. För denna gången så var älskling hemma med lucas själv och inte min syster och hennes kille. så då visste jag att det var lugnt och skönt hemma. Och allting verkade ju vara bra när jag kom hem. Dem båda låg och sov som stockar:)
Och kors i taket. Han börjar även sova länge på nätterna. Eftersom han åt ersättning då denna helg, så åt han vid tio tiden. Då jag matade honom sista gången innan jag åkte. Sedan vaknade han ite förens halv nio och var hungrig då.
På min mat håller han sig sju timmar på nätterna :) Så det är riktigt skönt. Och han har också haft ett par jobbiga kvällar då han blir jätte grinig efter tio ungefär. Han kan vara super trött hela kvällen men så fort klockan blir tio elva då blir han pigg som tusan, eller så är han övertrött och vill inte alls sova. Då somnar han i famnen och sedan så fort man lägger ner honom i sängen så går det tre fyra min så vaknar han igen och grinar. Så kan man f hålla på så där ett par gånger och sedan så somnar han :) Det gäller att inte ge sig.
Och om man känner att man vill ge sig då är det bara lägga han intill bröstet och låta han äta så somnar han på max fem min:) Thihi fulknepen. Men det har jag börja vänja av nu. Kan ju inte fortsätta så..Då kommer ju aldrig peter kunna vara hemma med han och natta honom.
Men han är en liten morsgris:P
Men nu två nätter i rad så har han somnat ganska bra. Natten till söndag så somna han vid elva tiden och sov till fem, sex tiden :) Och natten till måndag nu då somna han halv ett och sov till kvart i sju:) Och ville äta sedan somna om och vakna igen vid elva:) Så det är skönt att jag får sova. Blir så mycket piggare då:)
Sedan så brukar han sova två gånger på dagarna. Första gången när han vakna på morgonen och har varit vaken i en timme en och en halv. Då vill han vila i en timme ungefär. Sedan så brukar det bli runt tre tiden som han sover igen. Sedan så kommer natt ugglan fram och är akenfram till ett på natten :P Thihi

Men men hur har mina dagar sett ut dem senaste då? jo i måndags åkte jag ner till söderhamn för att hälsa på mickis och Theo:) Stannade där en natt. Första natten utan pappa sen vi fick lilla lucas. och det gick kanon bra:)
Lucas blev på något sett lugnare där nere, vet inte om han kämde av ''barnatmosvären'' Haha. Men han var så lugn och tyst mest hela tiden:)
Två hellugna dagar, hur skönt som helst. Åkte hem igen på tisdag kväll. och då hade Alex kommit upp från skåne för att hälsa på:) Super kul:) Så stanna hon tills igår. Synd bara att det har varit typ 30 minus här så vi kanppt kunna visa oss utanför dörren. typiskt. Men vi var ju som sagt ut i fredags faktiskt :) Och det var kul. Antar att hon fick se sig en riktig krog iställe för puben nere i osby hah;)

Näe men nu ska jag ta och plocka lite här hemma.. ska försöka skriva lite varje dag nu..
Hej hej

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Angen

Tack det var snällt =)

hur är det med er då?

Postat av: Angen

Jo de är bara bra, fast Algot är lite krasslig..hemsk hosta och rosslig =(

ja de är skönt att det inte är lika kallt, men vips säger de väl bara så är de iskallt igen:D

Postat av: Linda

Ja, jag är hemma imorgon också så kom gärna förbi då. Vi skulle kanske kunna mötas på hälften och ta en promenad förresten. =) Vore skönt med lite prommissällis. =) Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback